Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Torsdag

Av fembarnsmammanannakarin - 23 februari 2012 16:32

I morses gjorde vi det vanliga...barnen till skolan och dagis...sen åkte vi först till apoteket för jag skulle ta ut mina p-piller och köpa alvedon mm men då va det inget recept inne...gahh! så jag gick till barnmorskemottagningen som ligger i samma byggnad men då va hon på möte...men träffade på en annan där och bad hon lämna en lapp till henne...sen åkte vi till Willys och handlade lite gott mm inför helgen och tog en sväng till fyndlagret för där är det godare lösgodis,mer och välja på oxå och så såg jag såna fiiina silvriga ljusstakar där...fanns bastanta ljusstakar fast då va dom inte så höga,sen fanns det ganska så höga och smalare i samma stil...jag tog dom bastanta o lägre för vill ha dom på skänken hemma som vi har under tv:n men måste hitta ljus till dom för på fyndlagret fanns inga tillräckligt breda ljus som passade ...testade ett ganska stort ljus men ändå så det löjligt ut för det va inte tillräckligt brett...ska köpa dom höga ljusstakarna med för dom va oxå snygga.. de som inte vet det så älskar jag ljus o alla tillbehör till ljus   


Sen åkte vi hemåt och efter en stund ringde barnmorskan och jag sa då som det va men hon tittade i sin dator och det va skickat men hon skulle ringa apoteket och så kunde jag hämta det o skulle det krångla så skulle jag komma in och hämta rexpet på papper istället...ibland föredrar jag det gamla hederliga sättet för kan vara sånt krångel med överföringar mm på dator...sen åt vi försenad frukost,hämtade Melina på dagis,åkte till apoteket IGEN och nu va receptet inne...skönt det...sen åkte vi till min bror och tog kaffe...Mike åkte efter en stund och hämtade Amilia i skolan o dom åkte hem men jag och melina va kvar en stund till så melina och deras dotter Nellie fick leka lite till. Väl hemma så va det dags och dammtorka,dammsuga och moppa golven...jag tycker jag dammsuger och moppar golven flera ggr i veckan men ändå är det skitit...men men vi är ju några stycken med..nu står lasagnette i ugnen som strax är klart...


På Lördag är vi barnlediga! Mikes ena kusin och hans tjej och vi ska ut..äta kinamat,bowla och gå ut ihop och ha kul...ska bli roligt och komma ut lite   

Så dom minsta ska till farmor och farfar för vi ska ändå ut i Ulricehamn och de stora vill passa på och hälsa på sin farmor oxå.


Nä nu dags för mat...ha det gott!

 
 
Jessica

Jessica

23 februari 2012 20:08

Jag gillar allt som har med ljus, ljusstakar, ljusdekorationer att göra. Men Nicke blir galen på mej snart :) Kom hem häromdagen med en jättefin fotogenlampa :) Den gillade han dock! Hör och häpna :) Nu ska jag bara köpa en ny veke till den :) Sen är den good to go :)

http://lillafrokenkarlsson.blogg.se

fembarnsmammanannakarin

23 februari 2012 20:57

men jaaa va kul att du oxå gillar allt som har med ljus och göra...man kan aldrig ha för mycket ljus eller ljustillbehör...Mike blir galen på mig oxå kan jag säga hahaha...fotogenlampa är nått jag INTE har däremot...hmm kanske man ska fundera på o inhandla kanske :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards