Alla inlägg den 9 februari 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 9 februari 2012 20:31

Det har varit fullt upp sen jag skrev sist i morses..hämtade Melina på dagis 11.15...sen gick vi hemåt men tog en sväng  hem till min brors tjej Sandra + deras barn Nellie och Elias på vägen...tog kaffe där och Melina och Nellie lekte en stund...sen gick vi hemåt och då hade Mike o Amilia precis kommit hem från skolan. 

 

Grejade lite här hemma och sen började jag med middag...blev lövbiff, ris,sås idag..(inte vilken sås som helst utan champinjonsås Madde! hahahaha du gillar ju det såå mycket ju   ) men gott va det!

 

Efter vi hade ätit och jag röjt undan disk mm i köket så började jag,Sofie och Melina baka...vi gjorde massa muffins med bär i.. Hallon/jordgubbar, både stora och små muffins...mums va gott det var! jag ska ju inte äta sånt nu när jag vill gå ner några kilon till men unnade mig 2 stycken   lilla Melina fick i sig 4 stycken små muffins,Amilia åt 3 små,Sofie åt 3 små + 2 stora muffins och Robin åt 3 stora + 3 små muffins och hade kunnat äta fler...sån aptit han har! men så är det med killar i hans ålder..äter väldigt mycket..

Sen va det dags o röja upp igen i köket efter bakningen..sätta igång diskmaskinen bla.

 

Jag skulle ju dammsugit o moppat golven tidigare idag men tog det ikväll efter vi hade bakat klart...

la dom minsta sessorna vid 20-tiden...nu har dom sportlov så dagis o skolan börjar igen den 20 februari.

Robin och Sofie har skola imorgon sen är dom oxå lediga till den 20e...då ska vi åka och bada en gång i Borås och en gång i Ulricehamn...barnen älskar och bada! väldigt bra träning för Amilia i vattnet för hennes muskler oxå.

Mike ska jobba sista passet inatt o för denna 6 dagars perioden sen är han ledig 6 dagar igen..

 

Hepp nu äta lite kvällsmat och sen bläddra igenom tv- kanalerna o se om det finns något intressant att titta på..

 

Ha en bra kväll!

 

Kram

 


 

 


Av fembarnsmammanannakarin - 9 februari 2012 10:16

Åkte med barnentill dagis och skola i morses..hem och åt lite frukost...sitter nu med en kopp kaffe och bara njuter av egentiden som är kvar innan jag går och hämtar Melina på dagis.

Det ser jättefint ut ute,nästan så man får lite vårkänslor men när man väl går ut så är det kaaallt! 

 *längtar till våren och sommaren*   

 

Idag är det städa på som står på schemat...dammsuga o moppa golven...jag vet inte ännu vad jag ska hitta på för något till middag...få se vad det blir.

Hahaha ser hur mina katter håller på och springer runder o leker...beter sig som kattungar fast dom är snart 8 år gamla   mina "små" goa hårbollar    

 

Imorgon ska vi iväg till Borås,Amilia ska göra EEG så Melina ska vara hos sin mormor..tycker Melina är kul och vara hos mormor själv för det händer allt för sällan... vi ska passa på och göra lite småärenden med när vi ändå är i Borås..o så är det ju fredag imorgon med så blir det fredagsmyyys med familjen   som vi alltid har..blivit som en liten tradition här hemma. Älskar fredagar!

 

nepp lite mera kaffe så jag piggnar till innan det är dags och hämta lilltjejen.

Bloggar nog ikväll igen skulle jag tro..börjar bli riktigt bra på det här att blogga hahahaha!

 

Ha en underbar Torsdag och kör försiktigt!

 

Kram på er

 

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards