Alla inlägg under juli 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 5 juli 2012 14:46

Ojojojoj! fyyy mej för att jag inte skrivit i bloggen på ja ca 3 veckor ...verkar ju vara så himla illa när man inte skriver varje dag men periodvis hinner inte jag med detta då jag har en del och stå i...så take it or leave it   

men nu tjatade min dotter på mig att jag mååste ju skriva i den    så får väääl gööra deet dååå!



Jaha vad har hänt sen sist då? hmmm ja vi har sålt våran förra husvagn och köpte en lite större som vi fick hem för ca 1½ vecka sen och det har varit och göra lite då...haft hjälp av min äldsta och minsta dottern med lite städjälp och plockat in lite tillbehör med   så det va snällt av dom och underlätta lite för mamma....sen har vi köpt bil en Opel safira -06 6 sitsig...skitfin om jag får säga det själv och MYCKET billigare i drift än Nissa Terranon så den ska säljas nu...äntligen! men vi har inte använt våran nya bil än för vi lämnade in den på polering invändigt och utvändigt och så fanns det liiite rost med så det skulle fixas med...lika bra när man ändå lämnar in den så gubben är just nu och hämtar den för nu är den klar!!   

På Söndag fyller min gubbe hela 29 år så vi ska ha lite fika bara för de närmsta på Lördag för Söndag ska det packas och fixas med det sista innan det bär mot Böda Sand på Öland! det ska bli såååå underbart och komma iväg lite och bara ta det lugnt...en paus från vardagen det behöver vi alla nu...så Måndag morgon åker vi runt 06.30-07.00 för med husvagnen med och lite stopp och äta lite m.m så tar det ca 8 timmar dit...vi kommer stanna 10 dagar och jag hoppas verkligen vädret blir bra så vi kan bada och ha det gött   

Jag håller på och syr nya gardiner till förtältet för de som va med va fula och gamla så ville byta ut dom...blir klar med dom idag tror jag. Förra veckan sydde jag nya gardiner till husvagnen och blev jättebra.


Igår tvättade jag 3 maskiner så man har det mesta upptvättat innan vi åker...blir nog nån maskin mer till helgen nu med för kan vara gott o knappt ha nån tvätt för när vi kommer hem så har jag mycket tvätt så det räcker.

Idag ska jag ju då sy klart det sista på gardinerna,dammsuga och laga mat och senare sätta mig och skriva lista för Melina,Amilia och mig så man får med allt.

min dotter Sofie bad jag dammsuga och torka ur kylskåpet i husvagnen idag så det gör hon väl sen oxå...så är husvagnen helt klar med.

Imorgon blir det att åka till affären för att handla lite över helgen och lite fika o så för att fira min gubbe   


Det är lite och stå i nu så tror inte...eller jag vet att jag inte kommer hinna skriva i bloggen innan vi åker och som sagt ingen prioritering för mig att jag MÅSTE skriva i den VARJE dag hahaha! har lite annat och stå i..

Men jag önskar er alla en underbar sommar med   och värme!


Ciao!



Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards