Alla inlägg under maj 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 29 maj 2012 12:54

Ja det har inte skrivits här på några dagar igen...varit så fint väder så man varit ute sen barnen blev friska.

Vi hade lite kalas i Lördags för min son och det va jättetrevligt   barnen hade vattenkrig och det va ju skönt när det va så varmt i lördags. Dom sista gästerna åkte hemåt runt 19-tiden,Melina och Amilias farmor och farfar. Sen duschade jag dom minsta och jag tog en dusch själv med och kl 21 va det Eurovision song Contest och fyfasen va underbart att Loreen vann! men inte konstigt med alla kassa låtar som va med i år...va nån enstaka som va okej men Loreen va ju överlägsen   så det av verkligen rätt låt som vann i år.

I Söndags va det ju mors dag   ...vi va bara hemma och tog det lugnt...min gubbe jobbade ju första natten lördag-Söndag så¨han sov ju till 15-tiden ...han åkte och köpte ingredienser så vi kunde göra kycklingsallad med vitlöksbröd till. jag fick en orchidé + lotter av min goa man   och en kort från min dotter Sofie som hon gjort själv   

på kvällen blev det lite go fika  

Måndagen va barnen i skolan men vi märkte igår att Amilia verkade så rödflammig och slö o visst hade hon feber...igen! så vi tog tempen på Melina med för att vara säkra och hon hade nästan 38 i temp...men visst nån skit som går nu,många som har det här i trakterna iallafall..så dom är hemma idag...dom småhostar lite med...Min äldsta har varit hemma sen igår för samma skit...hosta,ont i halsen o förkyld men än sålänge ingen feber..

Jag hoppas dom minsta inte blir sämre för jag och gubben ska åka "Till Minne av Swedish Bikemeet på High Chaparral" nu på fredag till Söndag och det kommer vara så avkopplande och skitkul!    vi har bokat stuga där..det blir första gången sen vi fick Amilia (för snart 7 år sen) som vi är borta en hel helg utan barn,så det kommer kännas konstigt men det är behövligt för oss bägge....få ladda batterierna lite .

Melina och Amilias mormor ska vara här några timmar på Fredagen ,sen ska farmor och farfar vara här hemma med barnen.

 

Gubben är iväg till Ulricehamn och besiktar våran bil nu...jag ska ner till tvättstugan och hänga lite tvätt och greja inomhus nu när vädret är lite sämre...just nu är solen framme men för 5 minuter sen så regnade det...så det är lite lurigt.

 

hepp nu tvättstugan :-)


Av fembarnsmammanannakarin - 24 maj 2012 11:22

Nu va det några dagar sen jag skrev här...varit lite fullt upp och så har jag haft skitjobbigt med min pollenallergi   testar nu 4 olika slags pollentablett nu så får se om den funkar då.

I Lördagskväll blev Melina sjuk...hög feber som gick upp och ner fram tills i Onsdags och så kom hostan.Amilia fick feber i Söndags men än sålänge ingen hosta. Dom börjar bli bättre ,febern är inte så hög men Melias hosta kommer på kvällar,nätterna o morgonen...

I Tisdags va skolpsykologen här på hembesök för att visa papprena han skrivit och tester han gjort med Amilia m.m och han säger som skolkurstorn,skolpedagogen och amilias fröknar hon uppnår inte kraven för att klara av grundskolan...efter tester m.m han gjort på Amilia så har han satt ett genom snitt vilken ålder i utveckling Amilia är i nu och det är som jag tänkt med ca 3 år ligger hon på i sin utveckling. Igår hade dom möte i skolan för att prata om Amilia och särskola och retorn för särskolan kommer ringa oss om det sen när beslutet är taget.

 

Igår ringde dom från krematoriet i Borås...hon va tvungen och ringa för nu har det gått över 1 år och dom ville veta nu om vi har några önskemål vilken minneslund askan ska spridas....hon sa att dom får inget göra första året om man har sagt önskemål vilket vi gjorde men tycker det är rent ut sagt förjävligt att dom väntar ett helt år för att ringa om det...det va ju skitjobbigt och sår som börjat läka revs ju upp lite igen...och hon jag pratade med verkade bra för hon sa att hon förstår att det rivs upp lite...vi bestämde att jag skulle prata med min man och sen återkomma...jag ringde efter en timme tillbaka och sa att vi bestämt att vi vill ha våran Joline på en minneslund i närheten här vi bor,hon sa att vi kommer få en minneslapp vilken minneslund hon finns på då eller så ringer hon mig...usch tyckte det va skitjobbigt och prata om det nu när det gått över 1 års tid...kände att begravning av henne skulle varit klart för längesen..

 

Jag och Melina tog en en sväng till Maire på kaffe igår på eftermiddagen för att komma ut lite och för att hämta Sandras saker hon beställt....det kom ju inte då hon skulle fått det...varit krångligt med den beställningen måste jag säga så jag hoppas min sista sak jag beställde på mitt party kommer vecka 23 som det är sagt nu.

Melinas hosta blev hemsk igår efter vi hade varit iväg för Melina va ju ute och lekte,hon verkade så pigg så därför jag tog med henne...hon har ju inte haft feber sen 2 dagar tillbaka...men märkte att det va nog för tidigt...så idag blir det att bara vara hemma med tjejerna så dom får vila, (så gott det går iallafall) tråkigt och vara inne när det är så fint väder men vill att dom ska bli bra tills Lördag då vi ska ha kalas för min son...jag ska passa på att baka lite idag när jag ändå inte kan gå ut med barnen. Min son ville så gärna ha kärleksmums på sitt kalas så det ska han få då    mina största barn är ju så stora så vi har sagt att dom får bestämma själva vad vi ska bjuda på när dom fyller år...så min son har bestämt smörgåstårta, så gör jag en vanlig tårta med för vissa som inte äter smörgåstårta och så ville han jag ska baka kärleksmums med   Imorgon ska jag göra smörgåstårtan.

Min dotter Sofie ska till Liseberg med skolan i eftermiddag   detta har hon väntat på länge nu så jag hoppas hon och hennes kompis Matilda får det jätteroligt!  hon är hemma sent ikväll så min gubbe får hämta henne antagligen här i Limmared eller Tranemo,hon ska ringa om det när hon är på väg hemåt. Vill inte att hon går själv ute sent på kvällarna.

 

Nu ska jag sätta upp fönsternät i vårat sovrum,sååå varmt där nu så vill kunna ha öppet på nätterna med och kan vara gött och slippa mygg och andra äckliga insekter..

 

ha en underbar dag!

 


Av fembarnsmammanannakarin - 19 maj 2012 15:32

så kom min älskade son till världen   STORT grattis på din 17- års dag min älskade son!  

Vi ska fika snart och senare blir det tacos som min son fått bestämma   blir bara mys idag hemma.

Min gubbe + några arbetskompisar till va iväg några timmar igår och några timmar idag med och hjälpte sin arbetskompis med hans ved för han har skadat sig...så dom ställde upp så hans ved hinner bli klar o torka.

Gubben kom hem runt 14-tiden och en stund efter klippte han gräset och det va väl himla tur han gjorde det för nu har det börjat regna lite.

 

Som present till Robin så ska jag,min gubbe,Robins mormor, svägerskan Madde och svärföräldrarna lägga ihop pengar så han kan köpa kläder...vi tänkte först presentkort på Cubus men kikade inne på deras sida och det är inga kläder för Robin så vi bestämde att bättre fråga honom då....han behöver kläder nu så en bra present tycker vi och det tycker Robin med. ..så han ska beställa kläder från Top Street Wear,dyrare kläder men då får han kläderna han vill ha iallafall   

 

Imorgon har jag blivit bjuden på Perfect Home party igen hos min vän Cissi så ska åka dit med Maire (konsulenten för det) blir nog att jag beställer något iallafall men inte så mycket som jag gjorde när jag hade det hemma   man får ju mer saker när man är värdinna. 

 

Hepp nu ska jag fixa fikan! 

 

Ha en underbar Lördag!

Av fembarnsmammanannakarin - 17 maj 2012 10:33

Jag har inte skrivit på 2 dagar här nu så får väl uppdatera lite då.

 

Som jag skrev sist så var Melina hos tandhygienist i Måndags och Amilia i Tisdags och det gick bra...inga hål iallafall   sen va tisdagen ganska så lugn.

Igår hade vi hembesök från skolan igen...hon som va när skulle bara visa lite papper angående Amilias utveckling i olika ämnen i skolan och hon sa som bla skolpsykologen och kuratorn sagt att hon uppnår inte grundskolenivån.

Efter hon hade åkt så åt vi lite frukost sen hämtade vi Melina på dagis.

Igår kväll hade jag ett h*lvete med min pollenallergi...högerögat svullnade upp...uha va riktigt jobbigt...tycker inte dom tabletterna jag tar hjälper nått så ska  köpa Kestine och testa imorgon tänkte jag...får hoppas den hjälper bättre.

Idag är det lite bättre med allergin men är öm i ögonen och näsan täppt...

Snart komemr min syster med barn och ska klippa hårtopparna på mig och min dotter Sofie...mitt hår är sååå slitet på topparna så får klippa minst 5 cm nu...vill inte på mitt hår som blivit så långt men inte snyggt med långt slitet hår heller.

I eftermiddag åker dom stora barnen till sin farmor och hälsar på tills imorgon...tycker det är så bra att dom har så bra kontakt med henne fast dom inte har det med sin pappa.

 

Pratade föresten med rektorn igår på skolan som min son går i...lång historia men det handlar om hans sk pappa..vi ska ha möte på Måndag med rektorn och klassföreståndaren..rektorn sa att vi har ju delad vårdnad så egentligen ska hans pappa va med men jag sa att då kommer nog inte min son komma på mötet..jag sa att det kanske är bättre om hon har möte med hans pappa själv..så vi kom överens om att göra så.. så hon ska ringa hans pappa och som rekorn sa med egna ord "tvinga honom att komma på möte" jag sa att det ska bli intressant och höra vad han har och säga för enligt honom har han ju inte gjort nått fel...rektorn sa att det brukar låta så.

 

Jag hoppas deras pappa skäms när rektorn ringer honom....o jag hoppas han går på mötet med rektorn men jag tvivlar på det eller så går han för att visa sig bra....

gahh! blir så arg på föräldrar som bara kan strunta i sina egna barn!

jaja det blir väl bra i slutändan ....måste tänka positivt annars blir jag galen på detta.

 

Hepp ska sätta igång kaffe då...syrran komemr ju snart

ha en underbar Torsdag!

 

Av fembarnsmammanannakarin - 14 maj 2012 17:35

Måndag och Mike  åkte och lämnade Amilia till skolan för sen skulle vi åka till tandhygienist med Melina...efter tandläkaren så blev det handla lite och så köpte vi med fika och åkte till mor/mormor och syrran kom dit en sväng med. Sen va det dags att åka och hämta Amilia i skolan...hem och packa upp varorna och greja lite här hemma...sen gjorde jag middag,blev kött och potatisgratäng...gott va det med!

 

Har precis varit nere i tvättstugan och hängt upp tvätt och satt ingång en maskin till..Mike la sig vid 17-tiden för att sova några timmar för han ska jobba första nattpasset ikväll och imorgon natt med och sen är han ledig 6 dagar.

Den 1 Juni-3 Juni kanske jag och min gubbe åker till "Till Minne av Swedish bikemeet" i High Chapparall...vi va där förra året med men bara över 1 natt då...blir första gången sen vi fick våra barn som vi kommer vara borta 2 nätter..kommer bli jättekul men samtidigt kännas konstigt men vet att vi behöver det.

Imorgon har Amilia tid hos tandhygienist imorgon 9.40 så jag lämnar/hämtar Melina på dagis och min gubbe

åker med Amilia till tandläkaren och lämnar henne i skolan efteråt.

 

Nu ska barnen få i sig lite kvällsmat och så göra ordning dom för läggdags...jag eller Mike brukar läsa en bok för dom...som vi gör varje kväll....sen är det natten för dom.

 

Sen blir det hänga upp tvätten och sen tv:n för min del och lite Te och smörgås   

 

Av fembarnsmammanannakarin - 12 maj 2012 13:59

Barnen vaknade runt 8:20 så bytte Amilias blöja och så satte jag igång en film så dom låg i sina sängar o tittade på en stund...så jag la mig och gottade mig i sängen en stund till. Vid 9 gick gubben upp med barnen...så jag låg kvar och somnade om en stund,vilket jag brukar ha väääldigt svårt för annars så jag va nog bra trött...vaknade runt 10.30 och kom ner till köket av att gubben håller på med "brunch"   pannkakor,stekt ägg,stekt bacon,rostat bröd ...inte illa och vakna till det för det händer typ aldrig haha...men min gubbe får sina ryck nångång ibland    Så  et får bli en senare middag idag...

Mike åkte till jobbet lite efter 13...han jobbar eftermiddagspass idag och imorgon,sen 2 nätter kvar.

Snart ska jag och tjejerna gå iväg på kaffe hos brorsan och familjen...gott och komma iväg en stund.


Ha en bra Lördag!

Av fembarnsmammanannakarin - 11 maj 2012 15:31

Det har varit en luugn fredag...jag och dom minsta tjejerna åt frukost ihop på morgon (dom är ju lediga på fredagar) sen har vi bara myst och tagit det lugnt. Jag tog mig en snabbdusch i förmiddags...

Igår ja vad hände då? det va ganska så lugnt igår med...På morgonen igår så stod jag och Amilia och väntade på skolbussen men det kom ingen?? andra gången detta händer nu och ändå har vi ringt till han som köroch gett han dagarna då Amilia ska åka buss...men hade lika tur som första gången det hände,syrran åkte förbi för att lämna Patricia på dagis och hon skulle köra Vincent till skolan idag så då kunde vi åka med...riktigt tur!

Jag sa detta till en av lärarna i skolan och hon tyckte det va tråkigt men att kanske bäst o ringa o påminna honom dagen innan så det inte händer igen...sjukt att man ska behöva göra det för han har ALLA dagar uppskrivet men men bara att göra det då.

Syrran körde hem mig också..snäll syster man har   och väl hemma så åt jag frukost och satt igång en maskin tvätt, sen gick jag en sväng till brorsans tjej Sandra och tog en kaffe ...när klockan blev lite efter 11 så gick vi för att hämta våra tjejer.

Sen va jag och Melina hemma en stund...jag hängde upp tvätt och satte igång maskin nr 2 och sen började jag dammsuga bakom sofforna o moppade golven där med och sen va det dags för oss att hämta Amilia vid bussen...vi gick hem i det jäkla regnväder så fick byta byxor och sockar på barnen när vi kom hem men jag hade ju iallafall paraply med mig till barnen...sen hängde jag upp tvätt igen och på med maksin nr 3...sen fortsatte jag dammsuga resten av första plan och sen övre plan och moppade golven med. Började med middagen efter jag hade städat och jag gjorde kyckling,pommes frites och currysås...det va riktigt gott! sen hänga tvätt igen och sen satte jag igång maskin nr 4 och den sista för igår.

Resten av dagen va det lugnt.


Ikväll ska jag till Maire ( hon som är konsulent för Perfect Home ) och hämta saker till Sandra som hon beställt...Sandra kan ju hämta det själv men jag ska ta en kaffe med och sitta och tjöta lite med Maire    så jag sa att jag kan lika väl ta med det då och Sandra har ju gett mig pengarna för det med så.

Ska duscha småtjejerna här lite efter kl 17 redan så dom är duschade innan jag går till Maire...så kan dom sitta med sin pappa och sina större syskon och mysa med gott när jag går..Faktiskt skönt och få gå iväg en stund själv utan barn.

Idag gjorde jag makaroner,brunsås och köttbullar...mmm det va gott!

Robin och Mike gick ut för en liten stund sen för att kapa och klyva ved men så började det spöregna här...typiskt! får väl se om det lugnar sig så dom kan få lite gjort iallafall.


hepp nu ska jag ta mig en kaffe och bara ta det lugnt som jag gjort heeela dagen   


Av fembarnsmammanannakarin - 8 maj 2012 17:24

Kan man säga att vi haft både igår och idag...sitter nu lite och bara tar det lugnt..

 

Igår lämnade vi barnen på skola och dagis,sen hem och åt frukost och jag grejade lite...sen fick vi kaffebesök av carina så vi satt och tjötade lite....gubben hämtade Melina ifrån dagis och när dom kom hem så åkte Carina och jag gav Melina nått att äta och så dammsög jag snabbt... Sen åkte vi och hämtade Amilia i skolan och sen raka vägen till Borås lasarett...jag hade tid på Gynmottagningen för träffa läkare och undersökning inför sterilisering...så gubben släppte av mig utanför Lasarettet och så åkte han o barnen vidare till Coop Forum och handlade lite vi behövde + en ny duschslang för våran har börjat läcka.

Allt gick bra på Gyn och jag får en tid inom 3 månader för steriliering...ska bli sååå skönt när det är gjort!

Sen åkte vi till Lockeryd och köpte blomjord 5 st 20 liters säckar för 99 kr och så blev det 2 penseér,en gran som ska planteras i trädgården och så köpte jag det vita dekorhjärtat som såldes ut billigt nu...39 kr rea och innan 129 kr.

När vi kom hem va klockan nästan 15.30 och då va det dags att börja med middagen....det blev stuvade makaroner och farmabiffar. Sofie hade med sig sin klasskompis hem Matilda (dom är bästa vänner) så hon åt här med...sen gjorde jag chokladpudding,vispgrädde och så fruktsallad...blev till efterrätt igår och det gillar ju barnen skarpt!   

 

Efter maten gick gubben ut och fortsatte med veden och kom in lite efter 19-tiden igen och då hade jag lagt dom minsta. Sen tog jag mig en dusch och bara slappade framför tv:n.

 

Idag så va det ju samma rutin som alltid...lämnade barnen till dagis/skolan och hem snabbt för Handlägagren från kommunen skulle komma kl 9 ...när hon kom så satt vi och pratade om hur många timmar jag lägger extra på Amilia varje vecka och vi räknade ut att vi (mest jag) lägger mellan 18-20 timmar/veckan utöver det vanliga med ett barn så hon skulle kolla över detta och fundera och räkna igenom timmar m.m ..så får vi först en skriftlig sammanfattning hemskickad och efter det kommer beslutet om jag blir beviljad att bli assistent eller inte...hon sa att hon trodde inte det ska vara några problem men hon ville inget lova. Så bara att vänta och se vad hon beslutar först och främst om jag får bli assistent till henne och sen hur många timmar hon beviljar.

Hon gick runt 10-tiden och efter det kom brorsans tjej Sandra n stund och sen ringde min syster som va på väg till dagis för att hämta sin minsta och undrade om hon o morsan o syrrans 2 minsta kunde komma förbi på en kaffe så dom tog med min minsta Melina och brorsans dotter med...alla 3 kusinerna går på samma dagis och avdelning   så dom kom lite efter 11 sen gick syrran,morsan och barnen lite efter 12 igen för syrrans son (som går i samma klass som Amilia) kommer med skolbussen runt 13-tiden så va tvungen och vara hemma då. Sandra gick lite efter kl 13 och vi hade bestämt rester till middag idag så jag värmde lite mat till oss.

Jag har ju andra pollentabletter nu för Clarityn hjälper inte så mycket och dessa är bättre men jag har blivit såå trött och orkeslös av dom bara...så har inte fått knappt nått gjort här nu på eftermiddagen...jag har igång andra maskinen tvätt iallafall för där får jag inte hamna efter...blir så himla mycket på en gång annars. Gubben är ute nu och kapar och klyver ved..skönt när det är klart.

Har legat lite och vilat i soffan en stund för sista orken försvann ur mig bara...varit mycket hembesök,tider och pappersarbete sista tiden så man blir ju helt slut i huvudet av allt.

 

Imorgon efter barnen har lämnats så ska vi handla lite inför helgen så är det gjort...sen kl 14 kommer skolkuratorn och lämnar lite papper och prata lite till...sen har vi inget mer planerat imorgon och det är sååå underbart!!

 

Känner mig piggare nu efter jag fick ligga och vila lite innan så ska få lite gjort innan barnen ska läggas.

 

Ciao!

 



Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards