Alla inlägg den 14 februari 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 14 februari 2012 18:23

Vill först önska er en glad alla   dag!   hoppas den varit/är bra!


I förmiddags åkte vi till Jessica och hälsade på och träffade hennes minsta son.. goe charmige Leo :-) hann inte vara sålänge men hann ta kaffe och tjöta lite så det va trevligt.


Sen åkte vi hem och lite efter kl 13 åkte min gubbe med Amilia till tandläkaren...hon har ju dåliga tänder har vi vetat ett tag men fick veta nu att det är något fel med hennes emalj för hon hade 3 hål och hålen sitter på insidan av emaljen     så något galet är det ju så nästa vecka ska hon laga hålen... måste ju men fy! har ju själv sån tandläkarskräck men hon har ju haft djupa hål innan och det har gått bra.


Jag och Amilias nya psykolog på habiliteringen pratade förra veckan o bokade in en tid en telefontid så idag kl 13.00 bestämde vi och hon ringde 13.10 ...hon frågade om Amilia och jag berättade så mycket jag kunde komma på om henne och anledningen till detta är ju för att dom ska besluta om det är motiverat till att utreda om hon har autism. Hon sa själv att det finns motivation och grund för att Amilia ska få en utredning men hon vet inte när det blir för nu är det lång kö så kan hända Amilia får göra just denna utredning någon annanstans men utredningen består av några olika steg och första steget är begåvningstest och det är något skolpsykologen ska göra sen ska dom samarbeta med resten. Det är ju lite bråttom och få fram så mycket som möjligt (helst en diagnos) på Amilia pga att hon antagligen ska börja särskola som det ser ut nu och jag tror det blir så...för hon är inte alls på samma nivå som andra 6 åringar...

Jag och psykologen pratade i ca 1 timme och hon fick fram den info hon ville ha iallafall. Hon ska höra av sig när hon vet när denna utredning angående av autism blir av.

Det är ju lite brådskande av andra skäl oxå för vi ska ju söka nytt vårdbidrag för henne och det ska vara inskickat senast i Maj  i år till försäkringskassan...och då ska ju allt vara med och detta med autism är ju nytt sen sist vi sökte vårdbidrag vilket är 3 år sen nu ..så mycket som hänt och nya saker som kommit upp till ytan när det gäller Amilia.


Efter vi hade pratat klart började jag med middag...det blev A-k Special..som mina vänner kallar det :-)

enkelt och väldigt gott så ska berätta hur man gör för de som vill testa något udda:


*Smörj en ungsform och lägg pommesfrites i botten så att det täcker botten,salta lite,på med lite riven ost...

*sen bryner man köttfärs och kryddar med dom kryddor man vill ha ( jag har kött o grillkrydda,vitlökskrydda o salt ) ganska mycket kött o grillkrydda.

*Sen häller man köttfärsen på pommesfrites och på med pommesfrites på köttfärsen och riven ost och sen häller jag över matlagningsgrädde och vanlig vispgrädde över i önskad mängd,går oxå bra med endast matlagningsgrädde men jag tycker det blir godast med vispgrädde oxå.

*In i ugnen tills pommesen får färg...man kan öppna efter en stund och känna på en pommes om det är klart.

Sen voila! klart för att ätas och njutas!   


Vi gör denna maträtt sällan för det är ju ganska så fett och jag tycker det smakar godare när man gör det nångång bara   

När maten stod i ungen gjorde jag en enkel tårta på rulltårta...på med vispad grädde och så skrev jag "alla  dag" på och lite chokladhjärtan och det va populärt    


Jag röjde upp i köket för en stund sen och nu sitter vi alla och bara tar det lugnt...imorgon blir det bada i ulricehamns badhus sen kanske en fika hos mina svärföräldrar innan vi åker hem.


Ja så har denna dagen sett ut för familjen Nilsson ...ikväll "Äntligen Hemma" det får inte missas hahahaa.

Nu ska jag packa ner badkläder,handukar m.m tills vi ska åka imorgon så är det klart...o lägga dom små sessorna om en stund..


Ha en fortsatt underbar  Alla   dag   






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards