Alla inlägg under juni 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 17 juni 2012 15:58

Ja Melina blev bättre så i Onsdags kunde vi gå på Robins skolavslutning...min mamma va med oxå så vi va inne först i Aulan och kollade när några tjejer från 9an sjöng och uppträdde sen fick Robin blommor av mig,mamma och Sofie   sen va det dags att åka hem och min mamma hängde med och åt jordgubbtråta som jag hade gjort + lite fika med...det va gott! första jordgubbarna i år jag åt..

gubben + en till höll ju på med taket på bägge kortsidor och blev klara i Torsdags med allt...fint blev det och fräscht med. behöver inte tänka på det förräns om 15-20 år nu...gott!

Fredags va vi och handlade lite + present till min mamma som fyllde 66 år igår   

Jag har känt mig lite småkrasslig sista 3 dagarna men ingen fara men igår förmiddags gick jag,tjejerna och brorsan,sandra och deras barn på Glasets dag marknad...det va inte så mycket att ha ...tycker det blir mindre o mindre för varje år men barnen fick lite godis och jag köpte färskt bröd...6 påsar bröd för 100 kr...det fanns frallor,baguetter ja allt möjligt så tog lite av varje..på vägen hem så gick jag och sandra in i loppisaffären som va öppen moch där híttade jag 2 fina vita krukor...bägge för 50 kr så dom köpte jag... väl hemma så började jag med maten och vid 15-tiden åkte vi till min mor för att fira henne...jag kände mig sämre då men ville ändå åka och fira min mamma...Amilia va lite slö och lugn hela dagen men tänkte inte mer på det. Väl hemma hos morsan så drack vi kaffe och fikade ute på hennes altan...hon fick en väggljusstake med spegel bakom och 5 hållare för värmeljus,jättefin och hon blev glad över den   Amilia va jätteslö...ville inte springa och leka som hon brukar göra så jag började bli misstänksam om hon fått feber igen så lånade min mammas temp för att kolla och visst..tempen låg på 38,6  så det va bara att åka hem och ta av henne....gahh denna skiten har kommit och gått nu i 3 veckor!

igår kväll efter min dotter Sofie hade duschat så började hon frysa så jag sa att bäst kolla tempen och hon hade över 38 med då...så nån skit är det som går och verkar såå långdraget med...idag har jag varit sämre..småhostar,snuvig och småvärker i kroppen men än sålänge ingen feber för det är då jag blir riktigt dålig...så jag hoppas jag slipper den. Enda positiva med att vara sjuk nu är väl att vädret är kasst..hade varit värre tycker jag om det va solsken och 35 grader varmt.

 

Jag har kyckling i ugnen nu och ska sätta igång riset och fixa såsen och efter vi ätit blir det krypa ner i soffan och titta på film med barnen.

 

Hoppas eran Söndag blir bra!

 



 


Av fembarnsmammanannakarin - 11 juni 2012 13:48

ja vilket skitväder vi haft nu sista dagarna...så tråkigt men spelar egentligen ingen roll för mig just nu för Melina är ju dåig än,feber o hosta så blir hon inte bättre här i evckan så ska jag kontakta vårdcentralen.

Gubben + en till håller på med vårat tak idag med...tar ju tid och riva,sätta upp nytt och måla m.m...men det blir kanon när det är klart :-) dom ska kolla taket på framsidan med för dom misstänker att ena sidan behövs bytas iallafall men återstå och se.

Jag tvättar idag igen...massa tvätt! Robin är bättre men han hostar på nätterna ännu så han får ingen sömn så han är hemma idag med...han går ju ur 9an nu och jag vill ju vara med på avslutningen men få se här hur vi gör nu när Melina är sjuk än...min mor ska med oxå...hon ville inte missa det. Så antingen kommer jag och min mamma åka dit eller min gubbe och min mamma. Vi va på Amilias avslutning förra året så nu får vi ta Robins...man får prioritera lite när man har 4 barn. Det blir väl bra i slutändan.

 

Min gubbe va med min dotter hos Ortodonti i Borås i förmiddags med och handlade samtidigt...jag ska göra jordgubbstårta till avslutningen speciellt för att Robin går ut högstadiet    tiden bara rusar iväg! min äldsta dotter slutar 7an...inte klokt ju! 

Hösten 2013 börjar Melina förskolan så då har man inga dagisbarn mera...tyckte inte det va alls längesen som hon föddes...jisses! jaja så är det ju alla blir äldre  

 

hepp dags att hänga tvätt och sen ge sjuklingen hostmedicin...

 

 

 

 

Av fembarnsmammanannakarin - 9 juni 2012 15:07

Ojoj! fy mej som inte skrivit här på över 1 vecka nu   men det har varit rätt så fullt upp.

Kan börja med att fredag 1 juni-söndagen 3 juni va vi i High chaparral på swedish bikemeet och det va kul. Det tråkiga va väl att fredagen när vi kom fram till våran stuga så va vi pisseblöta för det spöregnade heeela vägen dit...så det va ingen höjdare och åka mc i regnet haha.. men tog en varmdusch och på med torra kläder....det regnade där ända fram till ca 20.30 sen tog vi oss ut och gick runt lite...käkade m.m men det va ju kallt så blev bara att vi va ute ca 2 timmar sen gick vi till stugan igen....vi tittade på tv och bara njöööt av egentiden ihop   vilket händer ganska så sällan faktiskt...Lördagen va det bättre väder...lite varmare ..kom nån regnskur på eftermiddagen men det försvann fort....så vi grillade och blev att vi grillade ihop med ett annat skönt gäng som hade stuga där med....sen efter grillning blev det matkoma ett tag haha! Sen gjorde vi i ordning oss och gick ut och nu va det bättre med folk ute med...vi gick på marknaden och kikade lite...jag köpte mig en snygg luvtröja med vargar på skitfin,ett par kamouflerade byxor oxå skitsnygga och en svart väst. Min gubbe köpte en kamouflerad "bombajacka" och en luvtröja med som va riktigt snygg...kikade till barnen med men fanns inget direkt till dom...men vi va inne i en "alltiallo affär" inne i high chaparral och där hittade jag lite hello Kittyklistermärken till Melina,ett paket med olika slags djur till Amilia och en go parfym till Sofie med hittade inget till Robin tyvärr ...svårare och köpa till honom med.

Sen satt vi hos några vi kände inne på campingen och drack lite och tjötade...sen började Rydell & Quick spela kl 23 inne på High Chaparral.

 

Senare på kvällen så va vi ute på ett ställe...och dom spelade gamla godingar och vi hade jätteskoj  

 

På Söndagen va det dags att packa ihop,städa i ordning i stugan och lämna nyckeln....sen brummade vi hemåt i ett mycket bättre väder   

I veckan nu så har jag hållt hemma Melina och Amilia Måndag-Onsdag så Torsdag blev det skola och dagis...dom va inte dåliga men hostan satt kvar lite så tyckte bättre hålla dom hemma lite extra då...Igår åkte vi till affären och sen blev det fyndlagret för att köpa present till Madde ,Melina och Amilias faster som fyllde 23 år den 28 Maj...hon har kalas idag men vi kan tyvärr inte komma   För när vi kom hem från affären igår så tyckte jag Melina verkade slö och hon sa att hon frös så tog tempen på henne och visst hon hade 38,7 i temp....fattar inte vad det är för skit som kommer och går...så blir att vara hemma idag istället...gubben skulle åkt men vi va ju iväg i Torsdags och hämtade en skylift som vi hyrt för ytterkanterna av vårat tak typ under,det träet måste tvättas och målas och nu såg han här igår att det antagligen kommit in fukt där med för dom som bott här tidigare har inte lagt takpannorna ända ut i kanten så det har kommit in fukt där då....så det behövs bytas lite bräder och läggas på takpannor och rikigt denna gången! så nu är han i Borås för att köpa material.

 

Jag och dom minsta har bakat äpple/kanelmuffins med   och dom blev riktigt goda oxå.

Jag ska ner till tvättstugan nu och hänga upp tvätt sen börja med maten....blir rester idag bara så man blir av med det...hatar att slänga mat!

 

Jahopp det blev en del att skriva om när man inte uppdaterat på ett tag hahaha!

 

Ha en underbar Lördag! 

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards