Alla inlägg den 17 februari 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 17 februari 2012 21:52

Vi åkte till Willys runt 14.30 och handlade,...min brors tjej Sandra + barnen åkte med oxå..brukar dom göra när dom behöver handla...sen en sväng till Fyndlagret och under tiden beställde min gubbe pizzor till barnen och sallad till mig o honom...vi köper oftast lösgodiset där till helgen...dom har mer och välja på. Sen kikade jag lite och såg jättefina bäddset (1 påslakan + örngott) i lila och vitt och dom sålde dom för 29.90 så jag tog 2 stycken till våran säng...väldigt billigt! men ångrade att jag inte tog 2 till för kunde sytt om dom till gardiner o kuddöverdrag så det matchar för det va jättefint...men får ta det nästa gång vi ska åt det hållet ..om det finns kvar...

Sen kom gubben och så åkte vi först och lämnade av Sandra,barnen + deras varor och sen hem...vi åt och sen packade vi upp varorna och vid 18.30 så duschades dom minsta tjejerna och så tog vi fram lite gott...satt och tittade på tv och runt 19.30 fick vi oväntat kvällsbesök...svärföräldrarna kom och hälsade på,dom hade varit i Svenljunga och köpt tapeter till deras vardagsrum så dom passade på och komma o hälsa på med...trevligt   dom åkte för en stund sen.

Dom minsta kom inte i säng förräns lite före 21.30 för dom ville ju umgås med sin farfar o farmor och givetvis så dom fick vara uppe lite längre...men nu sover dom så gott så.

 

Imorgon förmiddag går jag på loppis med Sofie ...ska bli skönt och komma hemifrån utan småbarn..bara kunna gå o kika i lugn o ro...få se om man hittar några/något fynd   

 

Nä slänga mig i soffan nu en stund o kolla om det finns något bra o kolla på sen besöka sängen...är bra trött nu...hoppas Amilia sover hela natten så jag får mer sömn.

 

Natti natti!

Av fembarnsmammanannakarin - 17 februari 2012 12:35

Blev klar med städningen för ca 1 timme sen...dammsugit och moppat golven på första och andra plan ..såå underbart att redan ha det gjort!

Jag ska strax ner till tvättstugan och hämta upp lite tvätt som ska vikas och sätta igång en maskin ...igen ja vet...här finns det ALLTID tvätt..men vi är ju oxå ett antal personer så inte konstigt..


Nu dags och hämta tvätten nu o få igång maskinen..


Kikar nog in senare och skriver lite till    



Av fembarnsmammanannakarin - 17 februari 2012 08:33

God morgon!


Då är det redan fredag,denna veckan har gått fruktansvärt fort tycker jag allt...småsessorna vaknade runt 7 i morses,va bara att gå upp * trött * men nu har vi ätit frukost och jag har fått i mig kaffe så är lite piggare nu.

Pannan är igång...så snart blir det varmare...inte så kallt som det varit då det varit -20 ute men lite kyligt va det allt i huset när vi kom upp.


Ja vad händer idag då? i efter middag ska vi åka och handla lite...jag har lovat barnen att köpa pizza idag med så får hämta upp det till dom efter Willys...jag känner inte alls för och äta det och gubben äter ju inte det nu så det blir sallad för våran del   sen ska vi hem o äta...sen ikväll blir det duscha barn + mig själv och givetvis fredagsmys med familjen   


Imorgon förmiddag ska jag och min äldsta dotter Sofie gå till loppis o kika lite..har ju loppis här torsdagar och Lördagar ...det va minst ett halvår sen jag va där och man kan hitta såna fynd om man har tur...så nu kände jag att jag ville dit o kika ... anledningen till det är att när vi var hemma hos svärföräldrarna i Onsdags så hade Mikes mamma varit på loppis och köpt en jättefin lampfot + lampskärm som ser nytt ut för endast 10 spänn! och en jättefin svart kruka och hon gav 5 kr för så jag blev sugen på att gå på loppis hahahaha!

ja kan vara skönt o gå iväg själv utan dom minsta med sig överallt och titta i lugn o ro.. Mike jobbar ju eftermiddag imorgon så perfekt o gå på förmiddagen då för det är öppet mellan 10-13 imorgon...får man se vad man hittar..


Blev ingen dammsugning igår...kände va lika bra och vänta med och dammsuga när jag hade storbeök igår med massa barn  så nu på förmiddagen blir det dammsugning och moppa golven så är det klart..

Ska väcka mina tonårsungar först så dom inte sover bort hela dagen...dags att dom börjar vända på dygnet lite nu...skola på måndag.


Hepp dags att sätta igång annars fastnar jag här vid datorn och då blir det inget gjort.


Önskar er en underbar och riktig mysfredag!

Kram


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards