Alla inlägg den 4 februari 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 4 februari 2012 18:14

Mätt! det blev kyckling,ris och currysås till middag..GOTT!

för 2 veckor sen började jag halvera det jag äter och tränar magen med min Ab Glide varje morgon,o det va inte mycket jag fick i mig nu o märks lite på vågen oxå...3 kilo har jag gått ner iallafall,så det går åt rätt håll   

Efter vi hade ätit plockade jag i ordning ,satt igång diskmaskinen mm och nu sitter jag här med en god cappuccino från våran tassimomaskin...underbar investering!   vi köpte den i Ge-Kås strax före jul.


Melodifestivalen kl 20.00 med ...jihhooo! något vi följer här hemma,även dom minsta   så blir nog lite gott till det med.

Ja finns inte så mycket mer o berätta..har varit en lugn lördag ..men inte illa att jag bloggat 2 ggr första dagen hahaha!


Nu dricka upp resten av min cappuccino o sen blir det slappa framför tv:n o vänta på melodifestivalen.


ha en underbar fortsatt Lördagkväll!








Av fembarnsmammanannakarin - 4 februari 2012 12:10

hej!

då har jag öppnat en blogg för första gången   ska kanske berätta lte om mig själv o min familj + lite till...

jag heter Anna-karin..snart 37 år gammal (eller ung )   

Min andra hälft heter Michael,kallas för Mike och är 28 år


ska berätta lite om mina 5 barn med


  Robin 16 år

  Sofie 13 år

  Amilia  6 år

  Melina 4 år

  Vårat änglabarn Joline


Robin och Sofie är från ett tidigare förhållande men bor hos oss på heltid sen 2 år tillbaka.

Amilia,Melina och vårat änglabarn Joline är min och Mikes gemensamma barn.


Ska berätta lite om Amilia...hon har en utvecklingstörning,mjuk i leder o muskler,dålig i talet,hon har för mycket av sin tillväxthormon vilket innebär att hon går upp i vikt periodvis utan anledning,hon har något slags syndrom...vi har inte fått nån diagnos på henne än och vi har varit under utredning nu i 4 år...jag kommer skriva mer om henne.


Våran älskade ängladotter Joline   ...vi fick veta genom ultraljud att hon hade fel på sina njurar o den sjukdomen hon hade heter Potter syndrom vilket innebär att barn som får det dör..ett väldigt sällsynt syndrom...hon skulle inte överleva graviditeten ut ens,så vi bestämde oss för att avbryta graviditeten..värsta dagen i vårat liv, 21 februari 2011    kändes som det hände igår men snart har det gått ett helt år...


Sen får vi inte glömma våra kära husdjur...2 katter som är bröder som blir 8 år den 27e Maj o dom heter Ozzy o Isse,en sköldpadda som heter Marcoolio ca 15 år gammal som är Robins och så har vi ett 300 liters akvarium med fiskar o ett 62 liters som står i sofies rum med fisk i   


ja det blev en del skrivande ändå hahaha...kanske åter kommer ikväll igen...va riktigt roligt o skriva av sig lite  


Gå in o läs min dotter Sofies blogg : www.alltochingeet.bloggplatsen.se



Ha det gott alla o ta det lugnt i kylan! 












Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards