Alla inlägg den 22 februari 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 22 februari 2012 18:03

Vi åt middag vid 16-tiden ...4e maskinen tvätt är igång..sen en maskin kvar, sen ingen mera tvätt...guud så skönt!

 

Jag,Mike och Robin drack Marabou choklad för en liten stund sen...gott va det   

Amilia är inne hos Sofie och lyssnar på Amy Diamond "whats in it for me" eller vad den heter ...Amilia älskar den låten..min goding  

 

Sånt pissväder det är men det positiva är att snön försvinner ... men man blir så trött och hängig i detta vädret...det märks att jag och Sofie fyller år snart...nästan alltid sånt här väder i Mars månad.

 

Ne kolla tv:n lite nu och lägga dom minsta runt 19-tiden.

Av fembarnsmammanannakarin - 22 februari 2012 13:01

Jag sitter nu och dricker en Chai Latte...såå gott är det!


Det blev bakande igår...här räcker det ju inte med en sats bullar utan jag gör ju dubbla...sen blev det kärleksmums dubbla satser med och då blev min son  glad...han älskar dom verkligen men då känns det uppskattat att man bakat. Jag la dom minsta runt 19 -tiden som jag brukar och fortsatte bakandet sen och när jag va klar runt 20 tiden så tog jag en snabbdusch och sen blev det att kolla på  "Äntligen hemma" och så tände jag Jolines ljus för det va hennes 1- års dag igår ju...vi köpte ett vitt fint ljus samma dag vi åkte hem från lasarettet förra året..som jag tände igår kväll...då kom tankarna...uha jobbigt   men kändes ändå bra o tända för henne...jag fick känslan av att jag kände hennes närvaro när jag tände ljuset..otäckt samtidigt som det kändes väldigt bra men jobbigt oxå...ja mycket blandade känslor som sagt...svårt och förklara.


Sen blev det kolla på Big brother ojoj vilket folk det finns men roligt och se    sen blev det sängen för mig...va helt slut...


I morses hade Amilia tid hos tandläkaren så Mike åkte med henne dit...hon skulle laga ett litet hål...jag tog en promenad och gick med Melina till dagis,sen kom Sandra (brorsans tjej) o deras minsta son Elias på kaffe...efter en stund kom Mike och Amilia och det hade gått jättebra och laga ett hål...nu har hon 2 kvar..hon har ju så dålig emalj med så därför hon får hål så lätt..sen ringde jag min barnmorska för nya p-piller och en tid till henne för att prata om sterilisering..jag vill så gärna ha det gjort nu för är helt 100 på att jag vill det..jag har haft betänketid 1 år nu och känner fortfarande mig lika säker på sterilisering som jag gjorde 1 månad efter vi hade förlorat Joline..till och med säkrare...är livrädd för och bli gravid igen...varken vågar eller orkar tänka den tanken ens..men nu har jag fått tid till barnmorskan ...

Sen va det dags och hämta Melina på dagis igen så jag tog en promenad och hämtade henne...skönt o komma ut röra lite på sig...men ett jäkla väder och gå i men har ju inte långt och gå..


Nu tvättar jag och ska tvätta upp ALLT idag så behöver jag inte tvätta på 2 dagar iallafall...sen ska det göras middag...idag blir det potatisgratäng och lövbiff ...gott!  


Funderar på att byta gardiner i vardagsrummet idag med..är sugen på att byta...jag tycker det är kul och byta och greja hahahaha men nu behövs det oxå för dom har blivit dammiga av våra hårbollar... så måste tvätta dom...få se vad jag sätter upp för gardiner..blir nog mina svarta längder ...tror jag hmm...ja jag ska kika igenom mina gardiner så får jag se...


Hepp dags att kolla gardiner då!  


Ciao!! 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards