Alla inlägg den 6 februari 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 6 februari 2012 21:20

Älskar Familjen Annorlunda! berömmer familjen Norrström att dom har 11 barn och hinner med så mycket aktiviteter och andra vardagssysslor och får ihop allt och dom verkar vara en underbar familj...underbart och se familjer som har så många barn...bara tråkigt att de finns dom som ser så negativt på det..som om dom vore onormala för att dom inte "bara" skaffar 2-4 barn som de flesta gör..dom vill väl ha många barn bara ...deras liv,deras val..likaväl som vissa väljer att antingen inte skaffa barn alls eller bara har 1 barn...men det pratas det inte om lika stort...konstigt nog...jaja jag tycker i varje fall det är skithäftigt med så många barn!   


Sitter alltid fastklistrad i soffan o tittar VARJE gång och blev såå glad när jag fick veta att Familjen Annorlunda skulle börja igen i år  


Dom små sover sen 19.30 och bara jag o dom stora uppe nu...så det är lugnt i huset nu...lite egentid på kvällen behövs alltid. Dom verkar bättre nu barnen...inge feber innan dom la sig o hostan är nästan borta så får dom ingen feber inatt så blir det skola o dagis imorgon...dom börjar blir bra rastlösa nu med för dom har varit hemma sen förra Måndagen. Robin o Sofie är bättre med...vet inte riktigt va det va för något men va väl något tillfälligt verkar det som,så det blir skola för dom med imorgon.


hepp nu lite kvällsmat och tv  


Ciao!  


Av fembarnsmammanannakarin - 6 februari 2012 15:12

  

  Amilia   

  Sofie  

  Melina  


  Robin  


  Min man Mike  

Av fembarnsmammanannakarin - 6 februari 2012 13:18

Kallt idag med fast inte lika kallt som det varit ...kollade termometern ute för en stund sen och den visade då -8 men va säkert kallare i morses...Alla barnen hemma idag   Robin mådde illa,huvudvärk och hade diarré i morses och Sofie hade ont i magen så hållt dom hemma om det skulle vara början på magsjuka men verkar som det bara var något tillfälligt...men få se här under dagen vad som händer. Melina och Amilia va hemma hela förra veckan med feber och hosta och dom blev bättre över helgen men igår hade Amilia förhöjd temp igen o Melina va gnällig och varm med så har dom hemma idag oxå så får vi se imorgon.


(Jo har glömt berätta lite annan info om mig med ...jag jobbar inte för är hemma med vårdbidrag för Amilia så får se när det blir aktuellt...skulle så gärna vilja jobba halvtid iallafall för och komma ifrån,lite miljöomväxling men nu är det som det är med Amilia och hon och hennes behov går först och som det är nu så behöver hon ha mig hemma)


I morses gick jag upp före 7 för att väcka Sofie,som jag då trodde skulle till skolan.. och sen vaknade Melina och Amilia vid 7.30...jag va såå trött i morses för Amilia hade en natt då hon kom upp några gånger,först efter kl 23,sen lite före 2 inatt o sista gången va vid 4...så jag väckte gubben lite efter 7.30 så han fick gå upp med barnen så la jag mig....jag måste varit riktigt trött för kom inte upp förräns 11.30  hahahaha...fick nästan panik när jag såg vad klockan va...men men det va behövligt...sover allt för lite annars..så skadar inte och ligga länge nångång...



Gubben gick till jobbet vid 13-tiden,han jobbar eftermiddagspassen idag och imorgon + 2 nattpass o sen är han ledig 6 dagar..

Tvättmaskinen och diskmaskinen är igång..blir nog 1-2 maskiner till och tvätta...vad det samlar på sig fort,jag tvättade 5 maskiner för 2 dagar sen och hade då ingen tvätt alls kvar efter,helt barskrapat i tvättkorgarna då (underbart) och nu 4 maskiner tvätt igen... jaja blir så när man har 4 barn och är 2 vuxna   + att Amilia som det blir extratvätt för jag måste byta madrassskydd nästan varje dag för att hon kissar igenom + att det blir byte av kläder minst varje dag men oftast 2 gånger per dag.

Hade tänkt och gått ut med barnen idag efter skola och dagis men blir ännu en dag inne nu när dom inte är riktigt bra ännu  får väl göra lite lugna inneaktiviteter med dom...nu sitter Melina och Sofie och målar med fingerfärg   kladdigt och roligt.


Middag idag blir matrester,har mycket matrester kvar så lika bra och ta det idag så man slipper slänga det..hatar och slänga mat.


Ja det va väl allt...ska ta mig en cappuccino och bara vara nu...sålänge det går  


ha en bra måndag! 







 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards