Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Tisdag

Av fembarnsmammanannakarin - 29 maj 2012 12:54

Ja det har inte skrivits här på några dagar igen...varit så fint väder så man varit ute sen barnen blev friska.

Vi hade lite kalas i Lördags för min son och det va jättetrevligt   barnen hade vattenkrig och det va ju skönt när det va så varmt i lördags. Dom sista gästerna åkte hemåt runt 19-tiden,Melina och Amilias farmor och farfar. Sen duschade jag dom minsta och jag tog en dusch själv med och kl 21 va det Eurovision song Contest och fyfasen va underbart att Loreen vann! men inte konstigt med alla kassa låtar som va med i år...va nån enstaka som va okej men Loreen va ju överlägsen   så det av verkligen rätt låt som vann i år.

I Söndags va det ju mors dag   ...vi va bara hemma och tog det lugnt...min gubbe jobbade ju första natten lördag-Söndag så¨han sov ju till 15-tiden ...han åkte och köpte ingredienser så vi kunde göra kycklingsallad med vitlöksbröd till. jag fick en orchidé + lotter av min goa man   och en kort från min dotter Sofie som hon gjort själv   

på kvällen blev det lite go fika  

Måndagen va barnen i skolan men vi märkte igår att Amilia verkade så rödflammig och slö o visst hade hon feber...igen! så vi tog tempen på Melina med för att vara säkra och hon hade nästan 38 i temp...men visst nån skit som går nu,många som har det här i trakterna iallafall..så dom är hemma idag...dom småhostar lite med...Min äldsta har varit hemma sen igår för samma skit...hosta,ont i halsen o förkyld men än sålänge ingen feber..

Jag hoppas dom minsta inte blir sämre för jag och gubben ska åka "Till Minne av Swedish Bikemeet på High Chaparral" nu på fredag till Söndag och det kommer vara så avkopplande och skitkul!    vi har bokat stuga där..det blir första gången sen vi fick Amilia (för snart 7 år sen) som vi är borta en hel helg utan barn,så det kommer kännas konstigt men det är behövligt för oss bägge....få ladda batterierna lite .

Melina och Amilias mormor ska vara här några timmar på Fredagen ,sen ska farmor och farfar vara här hemma med barnen.

 

Gubben är iväg till Ulricehamn och besiktar våran bil nu...jag ska ner till tvättstugan och hänga lite tvätt och greja inomhus nu när vädret är lite sämre...just nu är solen framme men för 5 minuter sen så regnade det...så det är lite lurigt.

 

hepp nu tvättstugan :-)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards