Alla inlägg den 19 april 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 19 april 2012 12:42

Fyfan va jag blir trött på "vissa"! hatar folk som tar en för givet,man ska bara ställa upp o gör man inte det så blir det sura miner ....denna människa kom precis på dörren,frågade om vi skulle till affären imorgon och jag sa "nä vi åkte och storhandlade igår" och då sa hon att hon har inga blöjor hemma,inget kaffe m.m och inga pengar idag och handla...men för fan är det vårat problem eller???

Sen så sa hon att min syster kan hon antagligen inte åka med imorgon till affären heller för hon har ju med sig alla sina barn då..så frågade hon om min gubbe ville köra imorgon för en peng men jag sa att det hinner inte han imorgon..han ska jobba nattskift så han sover till 12-13 och kl 14 har vi ett hembesök till ang Anmilia,sen ska han hämta nyckeln till min syster för hon ska hyra Fåle till sin son Vincent som det är kalas för på Söndag,sen när han lämnat nyckeln till min syster så ska han få pengarna av henne för Perfect Home sakerna hon beställde o sen till min mor och hämta pengar med men hon bor ju 5 minuter ifrån syrran.Hon frågade om hon kunde låna 4 blöjor till sin son...fattar ni eller?? har inte ens blöjor till sitt barn! men beställa prylar från Perfect Home har hon råd med! (detta är samma person som jag skrev om när det gällde amningen m.m.) för barnets skull så fick hon 4 blöjor...

Jag blev (som vanligt) efterarg och skickade ett mess och skrev "jag pratade med Mike och han sa att kör inte extra till affären förutom när vi själva ska dit,så du får höra med min syrra om ni får plats där eller med nån annan som kan köra".

Mike är på möte på jobbet så har inte pratat med honom men jag vet att vi pratat om detta tidigare att han inte kör extra så det vet jag att det stämmer. Så det blir väl liv nu (igen) för att vi är så taskiga och inte kan ställa upp från en annan viss person,henne gubbe...men då ska jag be dom bägge dra åt helvete! vafan tror "dom"? att Mike är nån jävla taxi eller? han kör tillräckligt när vi åker med Amilia till Borås flera ggr i månaden plus affäen..dom ska fan vara glada att dom kan åka med och handla då vi åker,inte varje gång då som igår för jag visste dom inte hade pengar..men de gånger hon åker med vilket är ofta...inte en enda gång man fått nån peng för bensin,inte för att vi är snåla eller så och vi ska ändå dit själva men för att få lite uppskattning för att dom kan åka med..för vad hade det inte kostat dom och åka med bussen varenda gång och handla?. Jag fattar inte hur man kan bosätta sig såhär när ingen av dom har körkort och bli beroende av att andra kör...när jag bodde i Borås när mina 2 största va små så fick jag fanimej ta bussen!

 

Vafan ska man göra i en sån här situation?? vad hade ni gjort??

 

Va tvungen och skriva av mig lite...


Av fembarnsmammanannakarin - 19 april 2012 10:39

ja idag har Limmaredsskolan studiedag så lillasyster Melina fick vara ledig oxå..Jag vaknade lite före halv 8 i morses så va snabbt upp och väcka Sofie,ja hon är 14 år och borde klara av och gå upp själv men hon vaknar inte av väckarklockan och då hon gör det så har hon en ovana att somna om så för att jag ska vara säker på att hon kommer till skolan så väcker jag henne.

Jag satte igång med tvättning igen för en stund sen...har 3 täcken bara från Amila denna veckan plus påslakan och kläder från Amilia och bara där är det ca 4 maskiner...sen har man 3 andra barn oxå så har väl nu ca 6 maskiner tvätt.

Så jag vet ju vad jag ska göra idag   men det jobbiga är inte och tvätta och hänga upp det,ganska kul faktiskt tycker jag,det tråkiga är vikande av allt och lägga in i skåp m.m

Annars idag får jag se vad jag hittar på..gubben ska ju jobba sista eftermiddagen idag och då jobbar han mellan 13.40-21.40 men idag är det oxå möte innan så han börjar 12.45 idag...

Det har varit ganska fint ute idag,uppehåll iallafall men ser liite skumt ut på himlen tycker jag. Har funderingar på att gå ut med barnen sen men måste få upptvättat lite först...ska bli så skönt när man kan börja hänga ut tvätten,det torkar ju betydligt fortare. Så får man se sen hur vädret är, man vet ju aldrig för i Tisdags va det både sol,hagel,snö/regn...alla årstider så det är väldigt skiftande tycker jag.

Har precis druckit en Latte machiato och tagit det lite lugnt för nu sitter barnen och tittar på tv:n så man får passa på då.


Nu är nog maskinen klar så dags och hänga upp tvätten och sätta igång en ny.


Kram!







Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards