Direktlänk till inlägg 19 april 2012

gahh!

Av fembarnsmammanannakarin - 19 april 2012 12:42

Fyfan va jag blir trött på "vissa"! hatar folk som tar en för givet,man ska bara ställa upp o gör man inte det så blir det sura miner ....denna människa kom precis på dörren,frågade om vi skulle till affären imorgon och jag sa "nä vi åkte och storhandlade igår" och då sa hon att hon har inga blöjor hemma,inget kaffe m.m och inga pengar idag och handla...men för fan är det vårat problem eller???

Sen så sa hon att min syster kan hon antagligen inte åka med imorgon till affären heller för hon har ju med sig alla sina barn då..så frågade hon om min gubbe ville köra imorgon för en peng men jag sa att det hinner inte han imorgon..han ska jobba nattskift så han sover till 12-13 och kl 14 har vi ett hembesök till ang Anmilia,sen ska han hämta nyckeln till min syster för hon ska hyra Fåle till sin son Vincent som det är kalas för på Söndag,sen när han lämnat nyckeln till min syster så ska han få pengarna av henne för Perfect Home sakerna hon beställde o sen till min mor och hämta pengar med men hon bor ju 5 minuter ifrån syrran.Hon frågade om hon kunde låna 4 blöjor till sin son...fattar ni eller?? har inte ens blöjor till sitt barn! men beställa prylar från Perfect Home har hon råd med! (detta är samma person som jag skrev om när det gällde amningen m.m.) för barnets skull så fick hon 4 blöjor...

Jag blev (som vanligt) efterarg och skickade ett mess och skrev "jag pratade med Mike och han sa att kör inte extra till affären förutom när vi själva ska dit,så du får höra med min syrra om ni får plats där eller med nån annan som kan köra".

Mike är på möte på jobbet så har inte pratat med honom men jag vet att vi pratat om detta tidigare att han inte kör extra så det vet jag att det stämmer. Så det blir väl liv nu (igen) för att vi är så taskiga och inte kan ställa upp från en annan viss person,henne gubbe...men då ska jag be dom bägge dra åt helvete! vafan tror "dom"? att Mike är nån jävla taxi eller? han kör tillräckligt när vi åker med Amilia till Borås flera ggr i månaden plus affäen..dom ska fan vara glada att dom kan åka med och handla då vi åker,inte varje gång då som igår för jag visste dom inte hade pengar..men de gånger hon åker med vilket är ofta...inte en enda gång man fått nån peng för bensin,inte för att vi är snåla eller så och vi ska ändå dit själva men för att få lite uppskattning för att dom kan åka med..för vad hade det inte kostat dom och åka med bussen varenda gång och handla?. Jag fattar inte hur man kan bosätta sig såhär när ingen av dom har körkort och bli beroende av att andra kör...när jag bodde i Borås när mina 2 största va små så fick jag fanimej ta bussen!

 

Vafan ska man göra i en sån här situation?? vad hade ni gjort??

 

Va tvungen och skriva av mig lite...


 
 
Mudd^^

Mudd^^

19 april 2012 13:43

Ne men gud! De är ju för fasen vuxna människor båda två, de borde kunna planera sin ekonomi och sitt hushåll så de har saker hemma. NÖDVÄNDIGA saker ska jag tillägga, man kanske inte ska beställa prydnadssaker om man inte har råd med blöjor till sitt barn! Sen hela "köra till affären-grejen" är ju löjlig. Man kan inte förlita sig på andra hela tiden och man bosätter sig inte "ute i skogen" om man varken har bil, körkort eller råd med buss. De är ju riktigt pinsamma! Jag hade aldrig kunnat bo i Gällstad och jobba i Borås om jag inte haft bil för det går ca 3-4 bussar om dagen där emellan och ännu färre på helger då jag också jobbar ibland. Vi har en ICA-butik som är jättedyr att handla i så vi handlar inne i Ulricehamn, det är endast i nödfall vi handlar här ute, om det bara fattas mjölk eller så. Jag kan ju inte direkt springa över till grannarna och be dem köra mig till jobbet eller affären, och jag är lika gammal som personen ditt inlägg handlar om. Nu får de fan skärpa sig!

http://mudd.webblogg.se

fembarnsmammanannakarin

19 april 2012 14:10

Jag vet Madde! detta är fan inte klokt! jag skiter i om hennes "andra hälft" blir sur...då kan han dra någonstanns! då kanske du förstår varför vi kan känna att vi vill sälja huset och flytta till ett annat? är så jävla trött på dom! men däremot så tror inte jag det blir långvarit i huset dom bor i nu...jag HOPPAS dom flyttar! men såhär vill inte vi ha det o det jobbigaste är ju att "dom" bor ju nära med...kan berätta att sist när min mor och Carina va här så va jag ute med barnen 2 dagar efter och hon va ute med då, då frågade hon "ja och vad sa Carina då? o vad hade hon på sig för konstigt oranget?" då kan man undra om hon står glor för och se vilka som kommer till oss?? så ung och beter sig som en gammal skvallerkärring som inte har något liv. Hon umgås ju bara med mig,syrran o morsan,ingen mer...fattar inte det...men det skiter jag i.. men dom får fan skärpa sig. Kommer snart få mig ett utbrott på bägge det vet jag!

 
Ammi

Ammi

19 april 2012 21:52

Vilken jävla männsika!!!Och hur faan kan hon bara komma o tigga skjuts och sen blöjor.Har man inget körkort,då gäller det att planera när man handlar.Det fick ju en annan göra när man inte hade kort.Måste vara så drygt att ha dessa människor nära sej.du gjorde helt rätt som neka henne.Hon är väl en vuxen människa eller????!!!!
Stå på dej//Kram Ammi

http://ammisen.bloggplatsen.se

fembarnsmammanannakarin

21 april 2012 01:25

jadu! vi har börjat tröttna rejält kan jag säga men jag vet att snart kommer jag till en gräns då jag får riktigt nog. Ja hon är vuxen men ibland undrar jag...

 
Mudd^^

Mudd^^

20 april 2012 11:15

Ja jag vet inte om de blir kvar där, hur kan de ha råd med det när den ena "inte kan" jobba och den andra knappt vill jobba? Tråkigt att de är sådana. Du får väl börja glo du med och fråga ut henne om allt =P haha =)

http://mudd.webblogg.se

fembarnsmammanannakarin

21 april 2012 01:32

ja jag undrar oxå hur det kommer gå för dom men som sagt dom är vuxna människor..ändå har hon pratat om att bli gravid i slutet av nästa år (tror jag hon sa)...jisses säger jag bara! men det är klart då har hon en anlednign till att hon inte kan jobba om hon skaffar en till...sjukt!

 
Jessica

Jessica

20 april 2012 21:47

Men jisses! Hur tänker människorna? Hur kan man köpa prydnadssaker istället för blöjor till sitt barn?? Och sen ha mage att komma och gnälla över att dom har mkt räkningar! Och hela köra-extra-till-affären-grejen är ju löjlig! Jag skulle aldrig kunna med och fråga en sån grej ens! Tror dom det är gratis att köra eller? För Mike har inget bättre för sej heller för den delen! Trött man blir! Barnen kommer i första hand. Punk slut!!

http://lillafrokenkarlsson.blogg.se

fembarnsmammanannakarin

22 april 2012 10:53

nädu! problemet är mer att dom inte tänker alls och jag tyckte synd om deras barn ,ska vara utan blöjor så enda anledningen till att hon fick några...jag fattar inte heller hur dom kan med och fråga faktiskt...helt ok att hon åker med oss men ibland vill vi faktiskt åka själva med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards