Alla inlägg den 15 april 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 15 april 2012 22:37

Jag hade perfect Home party idag...Maire och hennes svärdotter Nadja kom runt 15.30 för att ställa upp saker och så sen började folket komma vid 16-tiden...och hon jag pratade om i inlägget i morses som inte kunde komma utan abrn pga amning m.m ? hon kom lite efter kl 17 SJÄLV...kors i taket hon fattade!  

Det fanns sååå mycket fint! hade jag varit miljonär så hade jag fasen köpt allt!   men alla handlade något förutom en och det gick upp till första nivån för att få en tackgåva för 249 kr som man får välja och köpa en sak för max 800 och så får man den för halv priset då...jag fick mycket för det...det blev en jättefin ganska stor svart ram där det står Family på och den kostade 549 kr så den tog jag för halva priset då,sen beställde jag ett jättefint vitt ganska så stort hjärta man kan hänga i fönster som tack gåva,utöver det så beställde jag 2 vita hjärtan man kan ha på väggen och en 3 våningsskål (svårt och förklara hur den ser ut) men såå fin! så jag är jättenöjd med allt. Alltid lika trevligt och träffas och göra något sånt här   ska ha ett till Perfect Home party igen till hösten tänkte jag  då alla fina julprydnader kommer.


Alla började åka hemåt runt 18.30 och dom sista som åkte var Cissi och Frida och det va roligt att dom stannade lite längre för va längesen jag träffade dom...Cissi ska ha ett Perfect Home party nångång framöver och då ska jag dit    

Jag,Mike och dom stora barnen kollade på film efter jag hade lagt dom minsta prinsessorna...vi tittade på "Mr Poppers pinguins" med Jim Carrey, min idol! han är såå skön och filmen va rolig som de flesta filmer han varit med i ...vad jag skrattade! hahahaha

Efter filmen tog jag mig en dusch och nu ska jag lägga mig för är svintrött nu...*gäsp* ska upp vid 6.30 imorgon för jag ska åka skolbussen med Amilia imorgon och på Tisdag.


Så nu säger jag Natti Natti!

Av fembarnsmammanannakarin - 15 april 2012 07:35

Jag vaknade lite före kl 6 i morse och kunde inte somna om...så gick upp lite före 7...barnen vaknade 7.15 och Amilia kom ner med både täcke + kudde ...mysunge    så har bytt blöjan på Amilia och nu tittar dom på tecknat.

Idag ska jag ha Prefect Homeparty...det ska bli trevligt   för er som inte vet vad det är så är det inredningssaker som är handgjorda från Norge...jättefiiina saker!

Det kommer vänner man inte träffar så ofta och bara det är ju roligt.

 

Jag har ju bestämt att det ska vara barnfritt här när jag ska ha det ...dels för att Maire som har det ska ställa fram lite saker och dels för att jag tycker det kan vara skönt och komma ifrån vilket alla jag bjudit tycker är en anledning och komma ifrån sina barn med några timmar.

Det finns en person som tycks ha svårt och acceptera att det ska vara barnledigt pga hon själv (nämner inget namn) ammar sin minsta som snart är 2 år...jag skrev ett sms till alla att komma utan barn och fast jag va på kaffe hos henne så frågade hon om det är okej om hon tar med sin minsta och jag sa "helst inte för Mike åker iväg med våra egna så då vill jag inte ha andras barn där och sen så har jag sagt till alla andra som kommer att komma utan barn så det gäller alla"...

Vet inte hur hon tog det men hon verkade ju inte glad iallafall men det är ju tyvärr inte mitt problem...jag frågade om "pappan till barnet kan ta barnet" men då menade hon på att "det går inte för hon ammar" men jag sa att "1 timme kan hon ju vara ifrån honom" men då sa hon att "pappan vill inte ta honom 1 timme"...

ja men herregud då spelar det ju ingen roll då om pappan till barnet hade tagit barnet 1 timme för hon kan ju ändå inte gå ifrån för hon ammar...jisses!  jaja jag sa bara "nä då vet jag inte"....

vad ska man säga liksom?

 

Så jag hoppas ju nu att hon förstår och accepterar detta och inte kommer i eftermiddag ändå för då säger jag till henne och då tycker jag att hon skämmer ut sig genom att inte respektera vad jag säger...

Min syster kommer med sin minsta Gabriel men han är 8 månader och är inte på alla saker...då är det liksom helt okej...hade han varit över 1 år och gått så hade han fått vara hemma med pappa oxå eller så hade inte min syster kunnat komma...så är det.

 

Jaa igår kom listerna upp i hallen som ska vara på panelen...det ska bara målas nu på förnmiddagen...kommer bli jättefint när det är klart! sen är det golvlisterna kvar... Jag ändrade lite i köket igår med, ställde köksbordet på annat sätt bla , jag har haft så innan och trivdes mest med det ,så det blev att ändra tillbaka det...det är typiskt mig och ändra och greja och aldrig vara nöjd..men det är jag det     och det är ju så kul oxå! hahaha

 

Nä nu ska jag och barnen äta lite frukost och jag ska ta kaffe så jag piggnar till...

 

Ha en bra Söndag för det ska jag ha!   

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards