Alla inlägg den 20 april 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 20 april 2012 11:48

Och ikväll får jag mina perfect home saker    förutom en grej som inte kommer förräns vecka 23 ,3 våningsfatet/skålar (vet inte hur man ska förklarar det) som jag oxå beställde. Ska till Maire ikväll och ta en kaffe och hämta sakern alla beställde...ska lägga ut för 2 stycken med,dom glömde sätta in på mitt konto i morses så av en av dom får jag in pengarna ikväll och den andra kommer hit imorgon förmiddag och tar en fika,hämtar sina saker och ger mig pengarna,det ordnar sig alltid!    så jag vet vad jag kommer greja med antingen senare ikväll eller imorgon bitti    få alla saker på plats givetvis!

så tråkigt väder ute! väntar ju på vårvärmen...men lär nog få vänta ett tag till misstänker jag...

Nu har jag smågrejat lite här hemma...kl 14 är det ännu ett hembesök,skolkuratorn ska komma då angående Amilia men har träffat henne innan och hon verkar suverän!

Efter hon varit här så ska jag börja med middagen och gubben ska åka och ta ut pengarna för Perfect Homesakerna för mig och mina andra 2 vänner som jag lägger ut för,sen ska gubben hämta nyckel till Fåle och lämna den hos min syster och samtidigt få pengar för Perfect Homesakerna hon beställde och sen till min mamma och hämta med. Sen ska Sofie antagligen åka och bada med en kompis efter skolan så gubben hämtar henne 18.30 och efter det ska jag gå till Maire...så liiite fullt upp idag!

Efter Maire blir det bara slappa och mysa med min familj   

 

Ja som jag skrev igår om "vissa personer" så har det faktiskt varit lugnt...hennes andra hälft kom hit en stund igårkväll och det första han sa va "vi har så mycket räkningar denna månaden" det första jag sa va "då kanske det inte va så bra att hon beställde från Perfect Home då" hans svar va" ja men det gör inget det ordnar sig,jag löser det på något sätt"  ehh okej! jag tänkte för mig själv "men sluta klaga då över pengar m.m då"!  jag frågade om det ordnat sig med skjuts till affären han sa " ja grannen får köra" (dom känner grannen bra) men jag kan ändå inte förstå hur "dom" kan med..jag hade känt mig dum att hålla på så varenda gång man behöver handla...det finns bra bussförbindelser här och det tar ca 25 minuter med tåg in till Borås om man behöver åka dit...men dom är väldigt bekväma och vill ha skjuts istället...jaja jag orkar inte bry mig och lägger mig inte i deras liv men då ska dom fan inte komma o beklaga sig heller! nu vet dom iallafall att Mike åker inte extra till affären om vi själva inte ska dit...så ska bli kul o se om dom kan respektera det...

 

ja Mike sover nu...han ska jobba första nattskiftet idag,så han sover längre idag för att vända på dygnet...han gick fakstiskt upp med dom små i morses för jag vaknade vid 4-5 i morses och kände mig varm i kroppen,inte riktigt att jag svettades heller...jag tror det är mitt höga blodtryck som spökar,ska ju till sjuksköterskan Anders i början av Maj men blir det värre måste jag gå dit tidigare...det känns som blodtrycket går upp o ner...igårkväll när jag la mig så frös jag lite,sen blev jag typ "varm" i kroppen...jätteskumt! jag håller inte på och bli sjuk det hade jag känt...så har sovit väldigt lite inatt...men gjorde mycket att jag fick ligga och vila/halvsova till ca 9.30

 

Idag blir det kebabkött,pommes och Mikes goa kebabsås till! va ett tag sen vi åt det nu så kommer bli riktigt gott.

Ha en underbar och mysig Fredag!   

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards