Alla inlägg den 25 april 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 25 april 2012 11:36

Jag är fortfarande förkyld och hostig men mår ändå lite bättre..orkat mera idag..

Dom små är hemma idag med,Melina vaknade i morses runt 7.30 och hostade och Amilia har fortfarande förhöjd temp,blir nog att hålla dom hemma imorgon med...Fredagar är dom ju lediga för förskoleklassen som Amilia går i har bara skola Måndag-Torsdag så då får Melina vara ledig från dagis med.

Imorgon har dom stora barnen en lovdag o så går dom Fredagen,sen lediga Lördag-Tisdag. Det är ju första Maj på Tisdag ..redan.

Jag har satt igång en maskin tvätt för en stund sen och tagit upp ren tvätt från tvättstugan som är vikt nu och ska nu endast in på sin plats. Så skönt o få bort tvätt...Sen har jag ju 2 hårbollar här hemma som har en kattlåda som emellanåt måste tvättas ur,rengöras och byta kattsand så nu är det gjort med.

Jag ska strax börja dammtorka,dammsuga och moppa golven...det behövs nu igen.


Gubben ska strax ner till garaget för att lasta på skräp på släpet som ska slängas imorgon då tippen är öppen..gott och få bort skiten men det samlas ju mycket oxå för vi källsorterar ju med så blir mycket sopsäckar..så 1 gång i månaden behöver vi tömma garaget på skräp och åka till tippen.

Min gubbe har bestämt att det ska bli fläskkarré (pommesfrites till dom små) och potatissallad till middag idag och det är ju väldigt gott   så det får det bli.


I eftermiddag ska Sofie till Ortodonti i Borås kl 16.20  pga sin tandställning och så är det tid för utvecklingsamtal kl 18.00 ikväll med...och min gubbe är så snäll och går på utvecklingsamtalet istället för mig nu när jag inte är bra än och så förkylning och speciellt hostan jag har är ju smittsam med...så kanske inte så bra och sitta med läraren och hosta o snörvla   jag hade kunnat skjuta på det som jag fick göra med Robins tid jag hade igår men gubben sa att han kan ta det ikväll för han ska ändå köra henne till Ortodonti så lika bra att köra raka vägen till skolan efter. Tur han ställer upp för mina stora barn när dom inte har sin riktiga pappa som gör det...blir bara arg jag tänker på det ..och det kommer säkert ett eller flera inlägg om den delen av vårat liv med..livet är ju inte bara en dans på rosor och jag skriver om både det negativa och det positiva   som ni kanske märkt.

 

Det va väldigt fint väder i förmiddags men tittade på vädret igår innan jag la mig och det visade regn i eftermiddag o samma imorgon...såå tråkigt! men ..egentligen spelar det mig ingen roll nu när vi ändå är sjuka här hemma...men ändå tråkigt.


Nej nu börja med städningen..


Ha en underbar Onsdag!



Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards