Alla inlägg den 4 april 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2012 15:05

I morse va det stressigt...först så åkte jag och Amilia med min syster till skolan för förskoleklassen och 3orna skulle till Navet och bussen gick 07.45 och Melina va hemma med Sofie för hon har sovmorgon på Onsdagar...sen hem och göra ordning Melina för dagis och så gick vi dit,syrran frågade om jag ville åka med och handla så jag tänkte varför inte,lite mer som behövs inhandlas inför påsken så lika bra passa på och åka med då...så åkte med syrran och min svägerska Sandra, först hem till syrran på en kaffe och sen iväg och handla.. behövde handla påskgodis och påskmust...jag köpte jag påskförkläde + scarf i lila som fanns på Willys...jättesöta kommer mina små påskkärringar bli   sen åkte åkte vi till Fyndlagret för att köpa påskgodis,större utbud där...hem och så hämta Melina på dagis...sen va vi hemma ca 1 timme och tog lite lunch och sen gick för att möta Amilia vid skolbussen...Melina cyklade.


Nu ska jag strax börja med maten här...blir enkel mat idag...pommes,kors med bröd.


Ja vad ska ni göra på påskafton då?

Jag blev bjuden till morsan för syrran + familj och brorsan + familj skulle dit men vi kände att vi vill fira påsk hemma...och jag pratade med min syster innan och hennes barn ville hellre komma hit på påskafton än till morsan för roligare och träffa barnen och så...det blir nog att dom kommer. Mike jobbar eftermiddagspass på långfredagen och på påskafton så påskdagen ska vi äta mat tillsammans iallafall och mina svärföräldrar pratade om att komma hit på fika på påskafton med.


Något som stört mig ett tag nu och börjar bli jobbigt är att VARJE gång min syster kommit hit med barnen för att hälsa på så ska ALLTID (säger inga namn) "vissa" personer alltid komma hit oxå..nu menar inte jag kalas och så utan övrigt..jag menar när min syster är hos dom och hälsar på så går inte jag och barnen dit för att min syster är där..vi har aldrig avrit där när min syster varit där nu när jag tänker efter..jag tycker man kan respektera att man kanske vill umgås med sin syster (eller vem det nu än är) själv oxå...börjar tröttna på det mer och mer... varit andra "problem" oxå med dessa och ärligt talat så har vi till o med haft tankarna att sälja huset och flytta till ett annat...för det börjar bli störande...och jag tror att dom kommer säkert oxå då på påskafton,bjuder in sig själva som dom oftast gör...jag vet inte om det är jag som tänker fel nu men gör man så?? man kan ju iallafall fråga då om det är okej att dom kommer oxå...eller?


Jaja det blir väl bra   

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards