Alla inlägg den 17 april 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 17 april 2012 16:02

Ja då har vi pratat med en från kommunen angående att jag ska ansöka som personlig assistent till henne...hon verkade bra och förstående   hon kunde inte garantera att det blir beviljat,det är något hon måste utreda först ju och så är det ju...massa papperarbete...vi är vana nu men jag tror jag kommer få bli det för hon sa att grunderna för att få bli personlig assistent är att barnet måste ha hjälp med det grundläggande som tex hygienen,påklädning,matning m.m

men det verkar lovande och skadar inte och ansöak iallafall. Hon ska komma på ett hembersök till den 8 maj och så ska vi prata mera då och så vill hon träffa Amilia mera och få en bild av henne oxå.

Hepp nu börja med pannkakor...det blir våran middag idag   så sällan vi äter det så det ska bli gott!


Ha en fortsatt bra Tisdag! 

Av fembarnsmammanannakarin - 17 april 2012 09:46

Barnen är på dagis/skolan och jag har gjort dom vanliga sysslorna nu på morogen.. bäddat sängar och tömt diskmaskinen och så ätit lite frukost och druckit mitt kaffe.

I eftermiddag kommer en från kommunen som ska prata med oss/mig om assistentersättning...det är så att jag ansökt om att vara personlig assistent till Amilia och då vill hon från kommunen göra ett hembesök,tror det är för att kolla så allt stämmer...man har ju läst en del som fuskat till sig assistentersättning...sen kommer hon nog fråga en del om Amilia med och så antar jag.

Nu ska jag bara njuta av min egentid fram tills jag hämtar Melina ,för sen ska jag dammsuga o greja lite innan hon kommer.man vill ju att det ser vettigt ut iallafall.

På Fredagkväll ska jag till Marie (hon som va konsulent för mitt Perfect Home party) och hämta alla grejer alla beställt så Sofie får gå med mig och hjälpa mig bära lite,inte så mycket eller direkt tunga saker men tror ändå inte mina två armar räcker till, så blir att greja med mina fiiina saker jag får på Fredag   är ju så knäpp när det gäller sånt...jag vill ju ha det på plats direkt..eller ja det är väl ganska så bra egenskap antar jag och inte låta det ligga bara...men har inget tålamod och vänta med att få det på plats eller som nu ,vänta tills Fredag för att få sakerna,vill ju ha dom nuu! hahaha 

 

Nä nu lite mera kaffe och bara ta det luuugnt  

 

Ha en bra dag!  

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards