Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

fredag

Av fembarnsmammanannakarin - 11 maj 2012 15:31

Det har varit en luugn fredag...jag och dom minsta tjejerna åt frukost ihop på morgon (dom är ju lediga på fredagar) sen har vi bara myst och tagit det lugnt. Jag tog mig en snabbdusch i förmiddags...

Igår ja vad hände då? det va ganska så lugnt igår med...På morgonen igår så stod jag och Amilia och väntade på skolbussen men det kom ingen?? andra gången detta händer nu och ändå har vi ringt till han som köroch gett han dagarna då Amilia ska åka buss...men hade lika tur som första gången det hände,syrran åkte förbi för att lämna Patricia på dagis och hon skulle köra Vincent till skolan idag så då kunde vi åka med...riktigt tur!

Jag sa detta till en av lärarna i skolan och hon tyckte det va tråkigt men att kanske bäst o ringa o påminna honom dagen innan så det inte händer igen...sjukt att man ska behöva göra det för han har ALLA dagar uppskrivet men men bara att göra det då.

Syrran körde hem mig också..snäll syster man har   och väl hemma så åt jag frukost och satt igång en maskin tvätt, sen gick jag en sväng till brorsans tjej Sandra och tog en kaffe ...när klockan blev lite efter 11 så gick vi för att hämta våra tjejer.

Sen va jag och Melina hemma en stund...jag hängde upp tvätt och satte igång maskin nr 2 och sen började jag dammsuga bakom sofforna o moppade golven där med och sen va det dags för oss att hämta Amilia vid bussen...vi gick hem i det jäkla regnväder så fick byta byxor och sockar på barnen när vi kom hem men jag hade ju iallafall paraply med mig till barnen...sen hängde jag upp tvätt igen och på med maksin nr 3...sen fortsatte jag dammsuga resten av första plan och sen övre plan och moppade golven med. Började med middagen efter jag hade städat och jag gjorde kyckling,pommes frites och currysås...det va riktigt gott! sen hänga tvätt igen och sen satte jag igång maskin nr 4 och den sista för igår.

Resten av dagen va det lugnt.


Ikväll ska jag till Maire ( hon som är konsulent för Perfect Home ) och hämta saker till Sandra som hon beställt...Sandra kan ju hämta det själv men jag ska ta en kaffe med och sitta och tjöta lite med Maire    så jag sa att jag kan lika väl ta med det då och Sandra har ju gett mig pengarna för det med så.

Ska duscha småtjejerna här lite efter kl 17 redan så dom är duschade innan jag går till Maire...så kan dom sitta med sin pappa och sina större syskon och mysa med gott när jag går..Faktiskt skönt och få gå iväg en stund själv utan barn.

Idag gjorde jag makaroner,brunsås och köttbullar...mmm det va gott!

Robin och Mike gick ut för en liten stund sen för att kapa och klyva ved men så började det spöregna här...typiskt! får väl se om det lugnar sig så dom kan få lite gjort iallafall.


hepp nu ska jag ta mig en kaffe och bara ta det lugnt som jag gjort heeela dagen   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards