Alla inlägg den 3 maj 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 3 maj 2012 18:51

Underbart väder heeela dagen idag med...vi har varit ute mesta delen av dagen...

Imorses gick jag med Melina till dagis...gubben gjorde i ordning Amilia för vi hade ju tid till Ortopedtekniska kl 9:30 så när jag kom tillbaka så va det dags att åka. Vi hade bestämt med Amilias sjukgymnast att hon ska komma dit med så man "slår 2 flugor i en smäll"...så hon som fixar Amilias skor kollade Amilias fötter m.m först och jag sa till sjukgymnasten att Amilia ibland klagar på att hon får ont...oftast om hon gått en bra sträcka...runt vristen och hon trodde det berodde på Amilias vikt att det blir sån påfrestning för vristerna men hon fick mjukare inlägg i skon nu och så är det beställt nya skor/sandaler till henne...så vi ska tillbaka om ca 2 veckor och så ska Amilia testa dom nya skorna.

Sjukgymnasten mätte och kollade Amilia leder,muskler m.m för hon är ju väldigt överrörlig...hon fick göra lite tester som bla kolla hur Amilia går och springer m.m Jag sa att hon hoppar på studsmattan hemma men efter en stund blir hon trött och lägger sig på studsmattan...och hon sa att det är bra kondition för henne men man vet ju inte om hon lägger sig ner av trötthet eller om hon får ont ...och Amilia har ju högre smärtgräns...så svårt att skilja på då...och kanske inte är så bra för hennes vrister...hon ville helst att Amilia hoppar i skor? hmmm inte det lättast när alla barnen ska vara utan skor på studsmattan och ska vi då vänja henne vid att hoppa med nu?

jaja vi kom överens om att jag ska ta tid på hur länge Amilia hoppar utan skor och hur länge med skor och är det knappt nån skillnad så behöver hon inga skor när hon hoppar för då är det pga hennes trötthet. ...så när jag tagit tiden på detta så ska jag maila henne om det.

Efter vi va klara där så åkte vi hemåt och så stannade vi till vid Lockryd...jag gick in snabbt o köpte 2 Marguriteblommor och 2 stycken Begonior...sen åkte vi och hämtade Melina på dagis och hem.

Gubben gick och la sig en stund efter vi kom hem...han ska jobba sista natten ikväll sen är han ledig 6 dagar.

Jag planterade Marguriterna i mina zinkkrukor,blev jättefint   och mina begonior har jag på altanbordet....blev jättefint det med! 

På eftermiddagen gick jag och tjejerna till min bror och tog kaffe ,barnen hopapde på deras studsmatta dom hade köpt idag...sen hem och började med middagen,blev köttfärsås och spagetti idag   efter det har vi varit ute i trädgården...barnen har varit på studsmattan lite från och till och så har Melina cyklat lite...passat på idag och varit ute för imorgon och helgen ska det visst bli kyligare och antagligen regn...hörde ju för nån/några dagar sen att det kanske skulle bli snö?? hmmm jaja återstår och se...


Nu är det dags att lägga dom minsta tjejerna....sen ska jag ta en härlig dusch och klockan 20.00 på 6:an kommer Falling Skies...en serie som går varje Torsdag som jag och min son följer.


Ha en fortsatt underbar Torsdag!   




Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards