Alla inlägg den 6 maj 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 6 maj 2012 19:50

Jag vaknade med min jä*** pollenallergi...svullen i ögonen och snuvig o "tjock" i halsen...minsre kul! men tog en Clarityn och det kändes lite bättre efter 2 timmar...jag började tvätta och så tog jag bort sängkläderna från våran säng och bytte oxå gardiner i vårat rum. Runt 13-tiden kom brorsans tjej + barnen på kaffe....Dom stannade fram till ca 16-tiden sen gick dom hem. Min gubbe gick ut och började klyva ved runt 12-tiden...han kom in vid 15-tiden och drack lite kaffe sen gick han ut och klippte gräset och fortsatte sen med att kapa ved. Dom stora barnen gick ut och hjälpte till att stapla veden sen kom dom in för att äta mat ...idag gjorde jag friterad rödspätta,ris och hollandaise sås till...va väldigt gott! sen gick gubben och barnen ut igen och fortsatte med veden en stund till...barnen kom in lite före 19 och gubben kom in strax efter.

Jag la småtjejerna runt19-tiden...Sofie och min gubbe har duschat...bara Robin kvar som ska duscha lite senare. Kan vara gott efter man grejat med veden.

Imorgon börjar vardagen igen...köra barnen till skola/dagis och sen ska jag hem och städa...blev inget städande idag heller...den här dagen bara försvann tycker jag.

 

Imorgon eftermiddag har jag tid inne i Borås på Gynmottagningen...dags för undersökning inför steriliseringen jag ska göra. Efter jag är klar där så ska vi åka och köpa blomjord på Lockryd..5 stora säckar jord för 99 kr är väldigt billigt tycker jag...så ska jag kolla efter lite mer blommor till min stora kruka...jag köpte ju 3 marguriteblommor på marknaden men det ser lite löjligt ut med endast dom 3 blommorna i denna stora kruka så får bli några andra blommor med...sen så finns det ett jättefint vitt dekorhjärta som man har som dekor i krukor,det såldes ut billigt i Lockryd nu..ordinarie pris 129 kr och nu rea 39 kr...så kanske blir ett sånt med i min kruka   om det finns kvar.

 

Nu blir det att göra en Latte Machiato och bara njuta av resten av denna Söndagskvällen framför tv:n   

 

 

 

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards