Alla inlägg den 4 mars 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 4 mars 2012 19:56

Då har man haft lite kalas...min syster o hennes minsta son Gabriel kunde inte komma bara för Gabriel har feber...va ju lite synd men så är det ju..men hennes andra 3 barn kom ändå.

Vi åt tårta och fikade...jag fick en jättefin grå tunika från min syster och familj och teckningar från barnen,jättegulligt   sen av min mamma fick jag jättefina gråa tights med lite mönster i som matchade den gråa tunikan,nått dom antagligen tänkt ut ihop haha! och så fick jag ett jättefint ljus i vaniljdoft där det står en dikt. Av svärmor fick jag rosa rosor och en jättesnygg tunika/linne i en grön snygg färg...jättesnygg!

och av min bror och Sandra fick jag en prydnandselefant i silver och en vas i samma...skitsnyggt! passade jättebra på min svarta vägghylla   av Carina fick jag en 1001 cocktail receptbok...så häftigt och bra!

min käre make har jag inte fått nått ännu av men när jag ska ha Perfect Homeparty i april här hemma så ska jag beställa ett par änglar jag velat ha länge, har inte blivit att jag köpt dom tidigare för jag tycker dom är dyra men han har sagt att han vill köpa dom i present från honom  dom änglarna är sååå fina! 


Det va ett jättetrevligt kalas och roligt att alla va samlade fast saknade min syster o Madde men inte alltid alla kan komma..så är det ju...Gabriel har feber och Madde jobbade.


Jag har röjt undan i köket...diskmaskinen är igång..la små tjejerna lite efter kl 19 och nu känner jag mig helt slut!

Mike ska iväg om en stund och jobba sista nattpasset och sen är han ledig 6 dagar.


Har lite disk kvar som ska diskas för hand så ska ta det med nu...slippa se det imorgon bitti när man går upp kan vara gött.




Av fembarnsmammanannakarin - 4 mars 2012 08:47

God morgon!

Söndagar brukar ju vara en riktigt tråkig o seeg dag men i eftermiddag ska jag ha lite kalas här hemma med dom närmsta   så blir en bra Söndag.

Gjorde det mesta igår faktiskt...ska bara tömma det sista i diskmaskinen från bakningen igår,bädda sängar o plocka ordning lite.Tjejerna vaknade kl 7...jag va dötrött...hade lätt kunnat sova några timmar till men det va bara o gå upp och se glad ut.Amilia hade kissat väldigt mycket i morses,så allt fick slängas i tvätten förutom täcket..har tvättat hennes kudde på snabbtvätt så den är torr till ikväll...

Dom har ätit frukost och jag ska äta frukost strax...va ju tvungen och fixa med Amilias säng o så...så måste äta o ta på mig lite kläder,går i mitt nattlinne än,så skönt o slappa på morgonen när man inte ska någonstanns.

Imorgon börjar allvaret igen...skola och dagis och jag ska till barnmorskan kl 9 ...ska prata om sterilisering för har haft 1 års betänketid nu...är lika säker som jag va för 6 månader sen så jag vill gärna sterilisera mig nu.. och ta upp att jag har en knöl lite ovanför naveln,haft den ett bra tag nu men den va mycket mindre då så märkte knappt av den men nu det sista har den växt så måste kolla det och så vill jag ha bort den för jag började träna magen för 1 månad sen men fick sluta efter några dagar för jag fick ont i magen just där knölen sitter..den har växt efter graviditeten med Joline... men jag tror det navelbråck,gör ont när jag bär tungt oxå och jag vet att min svärmor hade precis likadant fast hennes knöl satt lite längre upp..så vill gärna ha bort den.


hepp nu få i sig lite frukost o kaffe så man blir människa.

 

Tror jag kommer skriva ikväll igen om hur dagen varit...om jag orkar.

 

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards