Alla inlägg den 11 mars 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2012 20:06

Nu är jag heeelt slut! fått en hel del gjort idag...

Lite efter kl 12 gick jag o tjejerna ut,vi gick till min bror + familj och va ute i trädgården o tog en kopp kaffe...det va jättehärligt ute! stannade en stund sen gick vi hem och så började jag greja i våran trädgård...klippte ner lite buskar,ett stort träd vi har började jag klippa med och krattade..lite efetr 14-tiden gick  vi in och jag började med middagen som blev makaroner,köttbullar och brunsås...lätt och enkelt blev det men väldigt gott   sen hängde jag upp 3dje maskinen tvätt som jag hade satt igång innan vi gick ut och så satte jag igång sista och 4e maskinen.

En stund efter vi hade ätit så kom brorsan o hans familj till oss på kaffe...tjötade lite o så ...dom gick hem vid 5 igen.


Gav barnen kvällsmat och la barnen runt 19-tiden...dom va trötta. Imorgon ska vi gå iväg tidigare till dagis och lämna Melina för Amilia och jag ska åka skolbussen till skolan.

På Tisdag har alla barnen studiedag och då har vi tid till Amilias läkare på morgonen,men vet inte om Amilia ska vara med eller inte så måste ringa imorgon och fråga.


Jag duschade för en stund sen och åt lite kvällsmat o nu blev det en välförtjänt Chai Latte...farligt god är den!   

så ska njuuta av den koppen en stund nu...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2012 11:11

Måste först bara säga...YES! rätt låt gick till eurovision! svenska folket hade bra smak ändå   jag hade bojkottat hela eurovision om flinck eller ranelid vunnit,då hade jag skämts för att vara svenska kan jag säga för det är fan ingen musik!  ranelid...ja vad ska man säga om honom...han sjunger ju för f*n inte ens i låten...bara babblar massa ord...förstör hela låten för tror den låten hade varit rätt okej om bara hon hade sjungit den...flinck ja inte alls min smak för jag tycker inte han kan sjunga,texten är ok men jag har svårt och sätta mig in i en text när jag inte gillar låten...Jag hejade på dead By April eller Loreen,lutade mer åt Loreen för det är en "slagerlåt" enligt mig...Dead By April är ju superbra annars! men kanske inte en låt som ska representera Sverige men hade varit lika nöjd om dom gått till eurovision ändå..Melina och Amilias faster Madde kom hem till oss igårkväll o tittade på Melodifestivalen med oss   vi satt och pratade om vissa låtar hahaha! och åt gott o drack gott ...jag fick en present av henne oxå,hon jobbade när jag hade kalaset. jag fick ett set med ljus som luktar vanlij/ kaffe ...jättefina ljus! ska nog sätta dom på ett fat tänkte jag..har inte så många ljus kvar nu när man tänder ljus varje kväll så det va behövligt.

Ja vad händer idag! jag tvättar för fullt...jäkla fint väder idag så kanske går ut i trädgården...måste klippa ner våran rosenbuske. Jag kikar just nu runt på vad det finns för soffor,vi behöver verkligen en ny soffa,tycker jag iallafall men min gubbe tycker väl inte det är nått behov (typiskt karlar)haha..han tycker nog det är okej och sitta o trängas i soffan ...dom vi har är okej men börjar bli slitna och det är endast en 2-sitsig och 3-sitsig och vi är 6 pers,så bara trångt när vi alla ska sitta i sofforna och när man har gäster,kalas m.m så finns det ingen plats...jag vill ju ha en hörnsoffa med divan,en stor soffa...som kommer plats minst 10 pers.utan att behöva sitta i knät på varandra.. jag har hittat en sån soffa...för en soffa SKA det bli inom kort,har jag bestämt!  

i veckan som kommer har vi en del och göra...Tisdag ska vi till habiliteringen och träffa Amilias läkare,måste fixa papper för att skicka in om nytt vårdbidrag för Amilia,det går ut i Maj...och vi pratar om försäkringskassan så bäst och skicka in papprena i god tid. Jag har haft det nu i 3 år och det har hänt mycket på 3 år med Amilia,mycket som kommit fram fast fortfarande ingen diagnos...så ska bli intressant och se om jag/vi har rätt till högre vårdbidrag nu...återstår och se.

På Torsdag ska Amilia till tandläkaren,igen och laga sitt 3dje och sista hål...hon har dålig emalj på sina tänder så därför hon får hål lätt   hon är väldigt duktig    tur hon har en hög smärtgräns.

 

Nu dags och hänga upp tvätten och sätta igång 3dje maskinen tvätt..ha en underbar Söndag!

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards