Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Söndag

Av fembarnsmammanannakarin - 4 mars 2012 08:47

God morgon!

Söndagar brukar ju vara en riktigt tråkig o seeg dag men i eftermiddag ska jag ha lite kalas här hemma med dom närmsta   så blir en bra Söndag.

Gjorde det mesta igår faktiskt...ska bara tömma det sista i diskmaskinen från bakningen igår,bädda sängar o plocka ordning lite.Tjejerna vaknade kl 7...jag va dötrött...hade lätt kunnat sova några timmar till men det va bara o gå upp och se glad ut.Amilia hade kissat väldigt mycket i morses,så allt fick slängas i tvätten förutom täcket..har tvättat hennes kudde på snabbtvätt så den är torr till ikväll...

Dom har ätit frukost och jag ska äta frukost strax...va ju tvungen och fixa med Amilias säng o så...så måste äta o ta på mig lite kläder,går i mitt nattlinne än,så skönt o slappa på morgonen när man inte ska någonstanns.

Imorgon börjar allvaret igen...skola och dagis och jag ska till barnmorskan kl 9 ...ska prata om sterilisering för har haft 1 års betänketid nu...är lika säker som jag va för 6 månader sen så jag vill gärna sterilisera mig nu.. och ta upp att jag har en knöl lite ovanför naveln,haft den ett bra tag nu men den va mycket mindre då så märkte knappt av den men nu det sista har den växt så måste kolla det och så vill jag ha bort den för jag började träna magen för 1 månad sen men fick sluta efter några dagar för jag fick ont i magen just där knölen sitter..den har växt efter graviditeten med Joline... men jag tror det navelbråck,gör ont när jag bär tungt oxå och jag vet att min svärmor hade precis likadant fast hennes knöl satt lite längre upp..så vill gärna ha bort den.


hepp nu få i sig lite frukost o kaffe så man blir människa.

 

Tror jag kommer skriva ikväll igen om hur dagen varit...om jag orkar.

 

 
 
Mudd^^

Mudd^^

4 mars 2012 12:52

Haha, jaa, människor som pratar när de sover är lustiga. Janne kan säga mycket konstigt, mamma pratar polska med mig ibland när hon sover, haha =) Vad roligt med kalas idag! Ta bilder så jag kan känna mig delaktig! Tråkigt att jag jobbar och inte kan vara med! Du har nog ett bråck precis som mamma, låter som det när du beskriver det. Hoppas de kan ta bort det utan problem och lycka till hos BM imorgon =) Kram! =)

http://mudd.webblogg.se

fembarnsmammanannakarin

4 mars 2012 12:58

ja jag ska ta lite bilder :) jag hoppas dom tar bort den utan problem oxå...störande o ha den där..kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards