Alla inlägg den 16 mars 2012

Av fembarnsmammanannakarin - 16 mars 2012 10:15

Ja Fredag igen redan...dom små är ju lediga på Fredagar så vi slappar på morgonen   nu sitter tjejerna och tittar på djungelboken. igår kväll gav jag Amilia Theralen och hon sov heela natten och jag med fast jag vet inte om det va medicinen som gjorde det eller om hon bara hade en natt då hon sov bra för det har hon ju emellanåt...men jag ska ge henne 5 droppar i 2-3 dagar till så får vi se om hon fortsätter sova hela nätter...annars är nästa steg 8 droppar,sen 10,sen12 och max 15 droppar....vi måste hitta rätt dos för Amilia,dumt och ge henne mer än vad som behövs. Gillar egentligen inte det här med medicin för att sova men hon måste få sova på nätterna för hon är oftast mörk under ögonen av sömnbrist och det blir då kämpigt för henne och orka skola o allt annat till vardags.

 

Igår va Amilia hos tandläkaren och lagade det 3dje men sista hålet,för denna gången och det gick bra men hon blev lite ledsen denna gången...tror hon var med medveten om vad som skulle hända nu för hon varit där 2 ggr innan och lagat hål men det gick väldigt bra ändå.

 

Mike sover för han har jobbat första natten...så en natt till sen är han ledig 6 dagar...Jag fick förfrågan från Mikes arbetskamrat av svara på några frågor ang barn med handikapp mm...det är så han hennes dotter har det som uppgift i skolan så jag har svarat på frågorna,gör jag så gärna så när det gäller Amilia    bara roligt att det finns de som är intresserade.

 

Få se vad som händer idag då?? en trist dag utan sol igen...tråkigt...det va ju såå fint för 2 dagar sen ju...vi va ute från och till hela dagarna...underbart!

Kanske att mina väggord jag beställt komemr idag med? hoppas! då ska jag greja med det...bra att man inte är inredningstokig då eller hahahaha! kanske skulle vara ett yrke o satsa på,bara utbildning som saknas...men erfarenheten har jag ju men det räcker ju inte långt idag...får väl se framöver för har funderingar på att börja plugga 50-75 procent OM nu Amilias medicin hjälper så hon får sova hela nätter för då får jag sova med...annars funkar det inte och plugga när man sover mellan 3-4 timmar per natt...man är inte mer än människa...och Amilias behov går först för mig och givetvis mina andra 3 barn med men det är ju Amilia det gäller mest för att jag ska kunna plugga/arbeta.

Det blir nog väl...bara att jag får komma ifrån och göra nått annat och vara bland mer bland folk skulle vara skönt...jag får ju underhållsstöd för mina 2 största...nått ska deras pappa ta ansvar för..ja det är en lååång historia och jag blir bara förbannad när jag tänker på hur man kan skita i sina egna barn..men det är som sagt lång histiora så går inte in mera på det här...vissa av er vet vad jag pratar om så...

 

Sitter nu och njuter av en Chai Latte (te) så underbart gott! blivit som ett beroende att dricka det morgon o kväll   dricker inte alls lika mycket kaffe längre...för ett tag sen va jag sjuk...influensan som gick med hosta,förkylning,feber o vissa fick ju ledvärk och detta hade jag efter jul nångång och jag va väldigt dålig...i flera veckor och drack då inget kaffe under dessa veckor och när jag blev bra sen och skulle dricka första koppen kaffe så smakade det inte bra ...men nu smakar det ju bra...men blir bara 1-3 koppar per dag...beroende på vad jag gör och vart jag är då...smakar ju alltid bättre borta  

 

Snart dags och hänga upp andra maskinen tvätt med Amilias madrassskydd...kan bara tvätta 3 åt gången för dom är ganska tjocka och tar plats...hade ju 6 stycken o tvätta...sen kan jag börja tvätta det andra.

 

nä dags och göra nån nytta här hemma...ha en underbart trevlig och mysig Fredag!   

 

 

 

 

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards