Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Måndag

Av fembarnsmammanannakarin - 26 mars 2012 21:13

Idag lämnade vi barnen på dagis...Robin åkte till skolan men Sofie har varit hemma idag...hon hade ont i magen,huvudvärk o yrsel...sen kände hon av halsen med men det verkar vara något tillfälligt för nu är hon bra igen hmmm jaja efter vi hade lämnat dom små så åkte vi hem för att äta frukost och ringa viktiga samtal...vi ringde Ortopedtekniska för att ändra tiden vi fick för just det datumet gick inte...Amilia ska ju ha nya skor nu inför våren/sommaren och då ville hennes sjukgymnast träffa henne samtidigt  för att vi ska slippa åka till henne en annan dag ..så vi ringde henne med och sa vilken tid vi fick. Sen va det dags och ringa Amilias sköterska på Hab för att beställa nya blöjor,jag ringde Gynmottagningen för jag hade en tid imorgon men va tvungen och flytta fram den tiden då min roliga vecka är på G...Mike ringde till företaget där vi har vårat huslarm och ville prata och förklara varför alarmet gick igång i Lördags och nån skulle ringa upp Mike som har hand om det..sen dags och ringa ortodonti i Borås angående Sofie tandställning IGEN! den har lossnat för ja vad är det 3dje gången nu! jag menar vi har 3,5 mil dit och 3,5 mil hem varje gång för att fixa det och hur slarviga är dom??

Har aldrig varit med om att en tandställning lossnar såå mycket! men men hon har fått tid nu på Fredag för att fixa det...sen när alla samtal var gjorda så åkte vi till min syster på kaffe och lite efter kl 11 åkte vi för och hämta Melina på dagis,sen hem så hon fick äta något och hon var väl inne 10 minuter så ville hon ut och cykla...jag har låtit henne cykla utanför vårat hus själv...och hon har ju känt sig så stor så   sen kom Sandra med barnen o va utanför och Mike åkte och hämtade Amilia på skolan..jag frågade Sandra om hon ville komma till altanen o ta kaffe så hon kom dit..Mike kom hem med Amilia sen gick han till jobbet.

Sandra och barnen stannade en stund sen gick hon hem för att börja med middagen...jag började med middagen då med,idag gjorde jag stroganoff med makaroner...gott!

Sen stack Melina ut och cyklade igen och en stund efter kom Carina på kaffe så vi satt ute och tjötade lite med...sen när hon åkte så gick jag och Amilia till Melina och sen till leklpatsen en stund, sen gick vi runt kvarteret och Melina cyklade och så till lekplatsen igen o på vägen mötte vi Sandra o barnen igen   där va vi till lite efter 17.30 sen va det dags och gå in för Amilia ska ju ha Theralen i tid innan läggdags.

 

La dom minsta vid 19-tiden för dom va väldigt trötta precis som jag är nu....men ska kolla på Big brother innan jag lägger mig iallafall.

 

God natt!   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards