Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Lördag

Av fembarnsmammanannakarin - 10 mars 2012 08:52

Gäsp...vilken natt! som sagt Sofie och Robin har varsin kompis översovandes här...Robin och hans kompis va inga problem..märkte dom knappt haha men dom andra 2 är en annan femma...vi la oss igår efter Big brother och jag sa till dom att tänka på att vara tysta och inte springa nere hos Robin o hans kompis...det va lugnt en bra stund men jag vaknade till vid 02.30 och hörde dom ända upp! o då va dom nere hos Robin (jäkla ungar) så jag gick dit och sa till dom ordentligt att dom får vara på rummet o göra nått,kanske titta på film för dom hörs ända upp...jag va bra irriterad för jag sover ju inget vídare i vanliga fall pga Amilia men så ska dom hålla en vaken oxå...gahh! jaja sen va det lugnt iallafall...

Jag hann lägga mig igen och efter en stund vaknade Amilia runt 03-tiden,sen igen vid 04-tiden och 04.45 hörde jag Mikes alarm gå igång (han jobbar extra idag) och sen vaknade småtjejerna vid 07-tiden.. så jag har sovit sammanlagt ca 3 timmar = väldigt trött..

Sofie fyller 14 år den 26 mars och ska ha sitt kalas den 24 mars och då har jag sagt att hon kan ha 2 kompisar översovandes,titta på film o äta gott men jag börjar fundera på hur det kommer bli då med 2 kompisar...hmm ja jag får se hur det blir med det..

 

Vi åt frukost för en timme sen..nu sitter småtjejerna och tittar på Lejonkungen 1 som går på disney channel...dom älskar den filmen,speciellt Amilia..så hon blev glad när den kom på tv nu   

Jag sitter nu med en kaffe Latte ..gott!

 

Idag ska jag dammsuga och moppa golven iallafall...och så ska vi ha korv med bröd och pommes till middag idag...kommer barnen gilla,blir en del korv med bröd o pommes,ska göra till 6 barn + 2 vuxna   inte alls ofta Robin och Sofie (speciellt Robin) har kompisar som sover över men då är det nog nästan roligare med om det inte blir ofta.

Senare i eftermiddag/kväll kommer Melina och Amilias faster Madde och kanske farmor oxå och hälsar på o tittar på Melodifestivalen ,det är ju finalen ikväll...får man inte missa...mina favoriter är ju Dead by April och Loreen...Loreens låt skulle nog komma långt i Eurovision tror jag...är en sån låt..men har blivit chockad vilka som fått gått vidare till finalen ikväll så det kan hända vad som helst...men jag säger det inte flinck eller han författaren (kommer inte på nu vad han heter) skulle skämmas om nån av de låtarna kom till eurovision för att företräda Sverige för bättre än det har vi verkligen!...men man har ju olika smak på musik..

Återstå och se ikväll vem som vinner   



 
 
Mudd^^

Mudd^^

10 mars 2012 23:03

Sv, ne sådana "kompisar" är inget att ha! Tur att jag har snälla människor omkring mig som behandlar mig med respekt =) Tack för en trevlig kväll och vad bra att rätt låt vann =) Kram!

http://mudd.webblogg.se

fembarnsmammanannakarin

11 mars 2012 11:06

ne verkligen inte...ja det ska man ha,snälla männsikor omkring sig :) ja tack själv för att du kom o tack ännu en gång för presenten,you know what i like! :)kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards