Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Torsdag

Av fembarnsmammanannakarin - 8 mars 2012 14:38

I måndags va jag hos min barnmorska och pratade om sterilisering vilket inte är några problem för mig och få,hon kollade min blodtryck och det va högt (har annars ganska så lågt) hon misstänker att det är p-pillrena jag äter men hon va osäker,jag vet inte riktigt för dom har jag ätit i 10 år från o till...så antingen är det biverkningar från p-pillrena eller nått annat...alltid ska det vara nått och oroa sig för eller så...trött på det nu..jag hoppas det är p-pillrena som gör det..barnmorskan ville att jag skulle gå till Anders (BVC) och ta blodtryck igen i slutet av veckan,så jag av där i morses och tog blodtryck igen...lika högt ännu och han trodde oxå det kan vara biverkningar av p-pillrena..han skulle skicka mail till min barnmorska om detta. Hon ringde mig tidigare idag och hon sa att jag kan äta p-pillrena tills sterilisering för det får jag inom 3 månader men jag sa att jag va lite orolig och fortsätta äta dom och hon tyckte inte jag skulle fortsätta om jag känner så då,vi får skydda oss på annat sätt fram tills steriliseringen...ska bli så skönt och en STOR lättnad när jag är steriliserad..slippa behöva tänka på p-piller m.m...speciellt nu när mitt blodtryck höjts...om det nu är p-pillrena...

men iallafall,vi bestämde att jag ska tillbaka till Anders om 3 veckor och kolla blodtrycket igen...för nu slutar jag ju äta p-pillrena och beror det på dom så borde mitt blodtryck sjunkit när jag kommer dit om 3 veckor...så vi får se...jag blir allt lite orolig för jag har aldrig haft högt blodtryck och vet ingen i släkten som har det heller,snarare tvärtom. lågt som jag alltid haft innan..kanske oroar mig i onödan men kanske inte konstigt man blir orolig när man gått igenom en hel del tråkigt sista året...

Så detta med knölen på magen..ja jag tog det med min barnmorska oxå,hon hänvisade mig till distriktsköterskan...så vi gick dit med en gång efter vi va klara hos barnmorskan,satt och väntade i 30 minuter o kom in för att veta att jag ska till läkaren...gahhh! blir så trött! så distriktsköterskan ordnade en tid till läkare åt mig så ska till en läkare den 20 mars...jag hoppas det är navelbråck som det verkar vara men där har jag oxå en oro...denna knölen började växa efter graviditeten med Joline..börjar fundera på om detta och det höga blodtrycket kanske har en samhörighet?? ja jag vet inte men har en stark känsla av det bara,kanske bara inbillar mig men det får jag veta snart...

 

Jag ska snart börja med middagen...stekt potatis,kött och extrakryddad bearnaisesås mmmm gott!

Blir annars en lugn dag som det ser ut nu...ska bara ta en sväng med dammsugaren efter maten.

 


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards