Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

TRÖTT!

Av fembarnsmammanannakarin - 1 mars 2012 13:29

Skulle skrivit igår men blev aldrig så...


Igår gick jag Melina o Amilia o lämnade Melina till dagis,åkte bussen med Amilia till skolan och sen gick jag hemåt...Carina kom på kaffe efter en liten stund,satt och tjöta lite skit   sen fick vi idén att åka till Fyndlagret...för där brukar jag ju aldrig va! hahahaa...så vi åkte dit,träffade på syrran o brorsans tjej Sandra med deras minsta barn..vi kikade lite...jag köpte bara en prydnadssak för 30 kr som jag ställt på en av mina svarta vägghyllor...va så tomt på dom men nu så ser det lite bättre ut. Carina stannade en stund efter med o så drack vi kaffe...sen åkte hon vid 12.30 o jag skulle möta Amilia vid bussen...när vi kom hem så städade jag...dammsög,moppade golven och dammtorkade övre o första plan...det behövdes. Sen gjorde jag makaroner,köttbullar o gräddsås till middag som barnen älskar!

Resten av dagen/kvällen va lugn sen...la dom minsta vid 19 tiden som vanligt...redan vid 21 tiden började jag bli jättetrött...jag ville ju kolla på Big brother men jag orkade bara inte hålla mig uppe...så la mig före 22 iallafall...helt slut! Amilia har haft en period nu i 3 nätter då hon vaknat mellan 4-7 ggr per natt...så blir inte mycket sömn...nån enstaka natt hade inte varit nått men flera nätter på rad...då blir man väldigt orkeslös o trött..natten till idag sov hon liiite bättre vaknade "endast" 3 ggr...så jag hoppas hennes "period" går över snart...så man får sömn på nätterna..


Idag har faktiskt dom minsta varit lediga från skolan/dagis för Amilia va helt slut nu när hon sovit så dåligt så tyckte hon kan vara hemma och vila sig... Sofie hade tid hos tandläkaren 8.20 i morses med i Borås så Mike åkte med henne dit...sen kom dom och hämtade upp mig o tjejerna så åkte vi och handlade för helgen...Amilia ville inte ens åka till affären så märks att hon är helt slut idag men med lite prat mm så gick det över..

En viss person fyller ju år på Måndag   så blir lite fika o tårta för de närmsta endast...fyller inte jämt så firar inte det så...

Sen åkte vi hem och bara tog det lugnt...Mike skulle ju jobba sin första eftermiddag så han gick till jobbet för en timme sen..jag har städat i ordning lite i köket...torkat köksbänkarna lite mera noggrannt så nu är det rent och fint där. Nu är det lugnt...Melina kollar på tecknat och Amilia är uppe i deras rum och leker med deras dockhus...som hon verkligen älskar! så va en bra julklapp till dom.


Gaah va trött jag är! skulle lätt kunna lägga mig o sova nu och ända tills imorgon...men hur skulle det se ut! hahahaah!...nä vila får jag göra när jag ligger i graven.

Resten av denna dagen blir slappa så mycket det går...endast göra det nödvändigaste...bla hålla mig vaken hahahaha!


Jag ska sätta igång en kanna kaffe och hinka i mig tror jag så jag blir piggare.




 
 
Mudd^^

Mudd^^

1 mars 2012 22:53

Det har ju blivit "varmt" ute iaf och det är skönt, men man vet aldrig om det kommer mer snö. Hoppas inte på det dock, våren får gärna komma nu =)

http://mudd.webblogg.se

fembarnsmammanannakarin

2 mars 2012 15:53

ja gärna för min del att våren kommer nu men kanske liite tidigt ännu torr jag...blir nog ingen bra sommar om våren kommer för tidigt men men kan alltid hoppas :) jag skulle bakat idag med barnen men vi valde att vara ute istället i det fiiina vädret :) bakning imorgon istället :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fembarnsmammanannakarin - 23 april 2013 08:16

God morgon...ja här har det varit sjukdomar från o till dom sista veckorna...först fick Melina och Mike magsjuka och efter det åkte jag på en förkylning som va hemsk.sen va det lugnt ett tag och förra veckan i Tisdags fick Amilia feber :( sen försvan...

Av fembarnsmammanannakarin - 5 april 2013 10:30

Igår åkte minsta tjejen med pappa för att hämta storasyster Sofie i Borås som va hos sin farmor...hon hade ju pengar sparat här hemma sen hon fyllde år och så hade hon pengar hos sin farmor med och hon har sparat dom för att kunna köpa sig en Iphone ...

Av fembarnsmammanannakarin - 4 april 2013 10:51

Tjejerna sov till nästan 9 i morses...underbart! vi låg och slöade en stund och så gick upp och så fick tjejerna lite frukost...nu tittar dom på Tarzan    Jag sitter med en Latte nu och bara tar det lugnt....varit både en stressig och jobbig period...

Av fembarnsmammanannakarin - 3 april 2013 08:38

Ja det va ett tag sen igen jag skrev här nu igen :)   Amilia vaknade lite före kl 8 men Melina sover än,hon har hostat ganska mycket inatt så får se hur hon mår när hon vaknar. I Måndags natt hostade hon mycket oxå och så va hon slö och trött på ...

Av fembarnsmammanannakarin - 11 mars 2013 08:17

Va ute med Amilia för en stund sen och fått med henne i skolbussen...jag och Melina tänkte gått till dagis igen som vi börjat göra när gubben jobbar men först och främst så sov Melina dåligt inatt...hon vaknade lite efter 3 och kom in o la sig på sin...

Presentation


Våran ängel Joline 21/2 2011


Vi saknar dig vår ängel
och sorgen är så stor
Vi ville lära känna dig mer, både syskon,far och mor
Du bor i våra hjärtan
men i oss finns ett sår
Ett barn för lite finns det alltid i familjen vår ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards